شناسه خبر:23878
1399/4/4 00:20:37
دبیر کمیته مدیریت بحران و پدافند غیر عامل شرکت برق باختر خبر داد:

کاهش اوج مصرف و خوداتکایی در تأمین برق

سپهرغرب، گروه خبر: کاهش اوج مصرف و خوداتکایی در تأمین برق با راه‌اندازی دیزل ژنراتور 750 کیلوولت آمپری در حوزه ستادی برق باختر اتفاق افتاد.

به گزارش سپهرغرب و به نقل از روابط عمومی شرکت برق باختر، به‌منظور برق‌رسانی به ساختمان حوزه ستادی و ابنیه موجود در محوطه برق باختر در مواقع بحران و یا روزهای اوج بار، شبکه دیزل ژنراتور 750 کیلوولت آمپری حوزه ستادی برق باختر راه‌اندازی شد.

دبیر کمیته مدیریت بحران و پدافند غیر عامل شرکت برق باختر ضمن بیان این خبر، افزود: مأموریت این دیزل تأمین برق حوزه ستادی بین ساعات 12تا 15 روزهای اوج مصرف است که هم‌اکنون نیز در ساعات یادشده به تولید برق می‌پردازد.

علی انصاری در ادامه گفت: از دیگر مزایای این دیزل استفاده در مواقع خاموشی و سیار و قابل حمل بودن آن است که در مواقع بحرانی و رخدادها و حوادث می‌توان ژنراتور را به محل حادثه‌دیده برد و برق مورد نیاز را تأمین کرد.

وی افزود: با هماهنگی‌های به‌عمل‌آمده با شرکت پخش و پالایش فرآورده‌های نفتی استان مرکزی، سوخت دیزل ژنراتور یادشده به‌صورت یارانه‌ای در اختیار شرکت قرار خواهد گرفت.

این مقام مسئول در پایان اظهار کرد: این تفاهم‌نامه همکاری در مدیریت بار شبکه سراسری به‏‌عنوان نخستین توافق‌نامه مبادله‌شده برق منطقه‌ای باختر با شرکت توزیع نیروی برق استان مرکزی در زمان اوج بار شبکه سراسری بوده که براساس آن در ساعات اوج بار مقدار انرژی تولیدی با نصب کنتور به‌ازای هر کیلووات ساعت در مدت‌زمان اوج بار به مبلغ 6 هزار و 750 ریال به فروش می‌رسد که به‌عنوان پاداش مولد برای تأمین برق در اختیار این شرکت قرار خواهد گرفت.

 

شناسه خبر 23878