شناسه خبر:23455
1399/3/27 00:18:08

سپهرغرب، گروه خبر: اعلام آمادگی شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی منطقه همدان در اجرایی کردن مصوبه شورای اقتصاد؛ متقاضیان گازسوز کردن رایگان خودرو در سامانه ثبت‌نام کنند.

به گزارش سپهرغرب و به نقل از روابط عمومی شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی منطقه همدان، سهم سوخت ملی (CNG) در سبد سوخت منطقه همدان بنا بر قیمت مناسب و پایین بودن میزان آلایندگی زیست‌محیطی آن، نسبت به بنزین و نفتگاز باید افزایش یابد.

مدیر شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی منطقه همدان در نخستین نشست شورای انرژی منطقه با توجه به تدوین پیش‌نویس سند تأمین انرژی بخش حمل‌ونقل کشور تا افق 1420، گفت: ترویج و فرهنگ‌سازی مصرف سوخت پاک در سبد سوخت کشور و استان می‌تواند نقشی راهبردی در رونق اقتصاد و جهش تولید ایفا کند.

امین روستایی با اشاره به کاهش اخیر مصرف انواع حامل‌های انرژی به‌خصوص بنزین در سطح منطقه و کاهش نسبی آلودگی هوا، حرکت به سمت تقویت تنوع‌بخشی در سبد سوخت و گرایش عموم جامعه به استفاده از سوخت پاک و ارزان گاز طبیعی فشرده با تسهیلات رایگان اخیر را به حال اقتصاد خانواده‌ها و کشور مفید دانست.

وی با اشاره به اینکه یک میلیون و 464 هزار خودرو عمومی در کشور واجد تبدیل سوخت از بنزین به گاز طبیعی فشرده هستند، افزود: در شرایط زیست‌محیطی حاکم باید به سوی مصرف سوخت‌های دارای آلایندگی کمتر و با صرفه بیشتر رفت.

مدیر شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی منطقه همدان تصریح کرد: در فاز نخست تنها خودروهای عمومی شامل وانت‌بار، تاکسی‌ها و ون‌های مسافربری از این وام بلاعوض برای دوگانه‌سوز کردن استفاده کرده و در مرحله بعد مسافرکش‌های شخصی و تاکسی‌های اینترنتی نیز مشمول خواهند شد.

روستایی خواستار شد: دارندگان این خودروها با درنظر گرفتن قیمت تمام‌شده هر باک بنزین و مسافت طی‌شده با آن در قیاس با سی‌اِن‌جی، از فرصت به‌وجودآمده برای گازسوز کردن رایگان خودروی خود بهره ببرند.

این مقام مسئول یادآور شد: متقاضی با مراجعه به سامانه اطلاعات جامع خودروهای دوگانه‌سوز کشور به نشانی GCR.niopdc.ir و تکمیل ثبت‌نام، برای هفته آتی نوبت‌گیری کرده و سپس به کارگاه انتخابی در تاریخ مشخص‌شده رجوع و در همان روز خودروی خود را دوگانه‌سوز خواهد کرد.

روستایی خاطرنشان کرد: اگر فردی در تاریخ تعیین‌شده نتواند به کارگاه تبدیل مراجعه کند، نیاز به نوبت‌گیری مجدد نیست، بلکه کارگاه‌ها در روزهای پنجشنبه و جمعه نیز امکان تبدیل خودروهایی ازاین‌دست را فراهم کرده‌اند.

شناسه خبر 23455