شناسه خبر:23402
1399/3/26 00:16:29

سپهرغرب، گروه خبر: گسترش شبکه اینترنت، عملی شدن ارتباطی فراگیر است.

بدون شک در جهان امروز و در روزهایی که سخن از دولت الکترونیک به میان می‌آید و مخابرات شعار خود را ارتباطی فراگیر انتخاب کرده است، اتصال روستاها به شبکه فیبر نوری و برخورداری مردم از اینترنت پُرسرعت می‌تواند گام بلندی به سوی این هدف باشد.

با رسیدن اینترنت پُرسرعت به روستاها، ضمن اینکه روستانشینان به‌صورت آنلاین می‌توانند از خدمات گسترده بهره‌مند شوند، با انجام امور اداری خود به‌صورت الکترونیکی نیز ناگزیر به مراجعه حضوری به ادارات مختلف درون شهرها نخواهند شد و این یعنی رسیدن رایحه خوش خدمت به عموم مردم، چراکه مردم جای جای استان همدان به‌صورت مساوی از امکانات برخوردار خواهند شد.

با همین رویکرد است که از اهم برنامه‌های توسعه‌ای و زیرساختی مخابرات منطقه همدان، گسترش شبکه فیبر نوری در سرتاسر استان و اتصال تمامی روستاها به اینترنت پُرسرعت است.

در آخرین اقدام همکاران شبکه کابل هوایی با ایجاد یک شبکه فیبر نوری جدید، روستای نهنجه از توابع بخش جوکار شهرستان ملایر را به شبکه فیبر نوری متصل و اقدام به ایجاد یک کافوی نوری کرده‌اند. با برگردان کابل مسی بر روی این فیبر و اتصال این کافو، مردم منطقه از اینترنت پُرسرعت برخوردار خواهند شد. ضمن اینکه قطعی و ضعف ارتباطی به‌صورت کامل از بین رفته و با تکیه بر کافوی نوری، ظرفیت واگذاری تلفن خانگی بسیار بیشتر از قبل شده و محدودیت واگذاری به‌صورت کامل از بین خواهد رفت.

شناسه خبر 23402