شناسه خبر:23177
1399/3/22 00:53:33
مدیرکل کمیته امداد امام خمینی (ره) استان همدان:

مرکز نیکوکاری رسانه الگویی برای دیگر مراکز

سپهرغرب، گروه خبر: مدیرکل کمیته امداد امام خمینی (ره) استان همدان گفت: باتوجه به ظرفیت و قدرت رسانه، اقدام بسیار خوبی با تشکیل مرکز نیکوکاری رسانه انجام شده و امیدوارم این مرکز الگویی برای دیگر مراکز نیکوکاری باشد.

پیمان ترکمانه روز سه‌شنبه گذشته در نشستی با هیئت‌عامل مرکز نیکوکاری رسانه استان همدان (جوانه ایثار)، عنوان کرد: این مرکز با توجه به ظرفیت و قدرت بسیار بالایی که در حوزه رسانه وجود دارد، می‌تواند تأثیرگذاری بسیاری در عرصه احسان و نیکوکاری داشته باشد.

وی با اشاره به اینکه تشکیل این مرکز بازخورد بسیار خوبی در سطح استان و کشور خواهد داشت، گفت: اینکه فعالان عرصه رسانه از تریبونی که در اختیار دارند برای اعتمادسازی و تقویت فرهنگ نیکوکاری استفاده کنند، برکات فراوانی برای جامعه خواهد داشت.

این مقام مسئول گفت: فرقی که مرکز نیکوکاری رسانه با دیگر مراکز دارد همین قدرت رسانه است که می‌تواند پلی میان نیکوکاران و افراد نیازمندان ایجاد کند.

ترکمانه با اشاره به شیوع ویروس کرونا و تبعات آن در استان و کشور، افزود: ویروس کرونا با تمام مشکلاتی که برای همه‌ جوامع ایجاد کرد، اما باعث شد ما تهدید را به فرصت تبدیل کرده و بتوانیم سامانه‌ای برای شناسایی نیازمندان فراهم کنیم.

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی (ره) استان همدان با تأکید بر لزوم هم‌افزایی اقشار مختلف فعال در حوزه کمک‌رسانی به نیازمندان، بیان کرد: در بحران کرونا به امر رهبر انقلاب همه پای کار آمدند تا در طرح کمک مؤمنانه سهمی داشته باشند.

وی در ادامه خاطرنشان کرد: با توجه به این حجم از همدلی و با هدف بهره‌گیری درست از سرمایه‌ای که فراهم آمده بود، ما به دنبال راه‌اندازی سامانه شناسایی نیازمندان رفتیم که در این زمینه نیز گام‌های مؤثری را برداشتیم.

این مقام مسئول با تأکید بر لزوم توزیع عادلانه و هدفمند کمک‌های مردمی در تمامی تشکل‌های خیری، بیان کرد: مراکز نیکوکاری محلات که برای راه‌اندازی آن‌ها عزم جزم کرده‌ایم، یکی از راهکارهای تحقق این عدالت توزیعی است.

وی با بیان اینکه توسعه مراکز نیکوکاری می‌تواند علاج بسیاری از مشکلات باشد، گفت: مراکز نیکوکاری با تجمیع کمک‌های مردمی بسیاری از گره‌ها را باز خواهند کرد.

این مقام مسئول از راه‌اندازی مرکز نیکوکاری در مساجد خبر داد و عنوان کرد: از هفته‌ آینده در مساجد محلات مراکز نیکوکاری تشکیل می‌شود و قرار است افراد نیازمند و خیران را شناسایی کرده و با ایجاد یک بانک اطلاعاتی و بهره‌گیری از کمک مردم، پاسخگوی نیاز مستمندان باشیم.

در ادامه جلسه رئیس مرکز نیکوکاری رسانه استان ضمن تشکر از همراهی مدیرکل کمیته امداد امام خمینی (ره) استان همدان برای تأسیس این مرکز نیکوکاری، گفت: فعالان رسانه‌ای استان از گذشته سابقه حضور گسترده در کارهای خیر داشته‌اند.

محمدرضا بیاناتی در ادامه با بیان اینکه ما به دنبال بهره‌گیری از ظرفیت رسانه‌های استان در حوزه خدمات نیکوکارانه هستیم، به برخی از برنامه‌های هیئت عامل برای فعال کردن این مرکز اشاره کرد.

وی در ادامه با بیان اینکه ما به دنبال بهره‌گیری از توان تمام فعالان رسانه‌ای استان در این عرصه هستیم، تأکید کرد: دست یاری به سوی تمام اعضای این خانواده بزرگ و خیر دراز می‌کنیم.

گفتنی است، خانم زهره پوروهابی، آقایان حمدالله چاروسایی، خسرو نوروزی، مجید ملکیان و مسعود پورصالحی از دیگر اعضای هیئت‌رئیسه این مجمع هستند.

شناسه خبر 23177