شناسه خبر:23170
1399/3/21 23:28:59

سپهرغرب، گروه خبر: مدیر مخابرات منطقه کردستان گفت: تمام شهرک‌های صنعتی استان به فناوری فیبرنوری مجهز و به این شبکه متصل می‌شوند و اکنون زیرساخت‌های لازم برای اجرای این کار در حال اجرا است.

آزاد حکمت روز گذشته اظهار کرد: براساس قراردادی که با شرکت شهرک‌های صنعتی استان بسته شده است، تمام واحدهای تولیدی زیرمجموعه این شهرک‌ها از شبکه فیبرنوری بهره‌مند خواهند شد.

وی به تلاش این شرکت برای کمک به تحقق شعار سال(جهش تولید) اشاره کرد و افزود: امسال تاکنون طرح‌ کابل کشی و تأمین زیرساخت‌های مخابراتی شهرک‌های صنعتی در بانه، مریوان و کروندان دهگلان با بیش از 18 میلیارد ریال اعتبار اجرا شده است.

مدیر مخابرات منطقه کردستان افزایش رضایتمندی مشترکان، ارائه انواع سرویس‌ها در بستر Ip، بهبود کیفیت خدمات مخابراتی در حوزه تلفن ثابت و ارتقای امنیت اطلاعات را از جمله مزایای استفاده از فیبرنوری عنوان کرد و یادآوری کرد: طرح اجرای شبکه فیبر نوری در شهرک‌های صنعتی سرنجیانه سنندج، کامیاران، زرینه و صاحب نیز در حال انجام است.

حکمت تأکید کرد: مخابرات منطقه کردستان آمادگی دارد که درصورت اعلام نیاز سازمان‌ها یا شرکت‌های متقاضی، زیرساخت‌های ارتباطی را فراهم کند تا شاهد توسعه استان در بخش‌های مختلف به‌ویژه تولید باشیم.

وی به برنامه‌ریزی برای ایجاد بستر فیبرنوری در نقاط روستایی استان اشاره کرد و گفت: تاکنون ٥٧٩ نقطه روستایی با کابل‌کشی فیبرنوری به این بستر مجهز و از ابتدای امسال نیز 116 کیلومتر فیبرنوری در نقاط روستایی اجرا شده است.

در حال حاضر یک‌هزار و 601 روستای کردستان از خدمات ارتباطی مخابرات بهره‌مند هستند و تعداد شماره‌های منصوبه تلفن ثابت در استان، بیش از 586 هزار فقره است.

استان کردستان با یک‌میلیون و 603 هزار نفر جمعیت، 10 شهرستان، 29 شهر، 31 بخش، 86 دهستان و یک‌‌هزار و 697 روستای دارای سکنه دارد.

شناسه خبر 23170