شناسه خبر:23069
1399/3/21 01:29:33

سپهرغرب، گروه کافه کتاب - زهرا کریمی عفیف: مسئول دفتر ادبیات و تاریخ دفاع مقدس اداره ‌کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس همدان در گفت‌وگو با خبرنگار سپهرغرب از آغاز پخش کتاب گویای «زنی از تبار الوند» از رادیو همدان خبر داد.

محمد برخوردار در تشریح این خبر گفت: کتاب گویای «زنی از تبار الوند» خاطرات خانم مرضیه حدیدچی (دباغ) به‌صورت کتاب گویا، توسط انتشارات حماسه ماندگار بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان همدان با همکاری صداوسیما و استانداری همدان، تهیه و تولید شده است.

برخوردار ادامه داد: این کتاب که به قلم مونا اسکندری، نوشته شده با صدای نسرین والا‌مقام به کتاب گویا تبدیل شده، هم‌زمان با سالروز تولد این بانوی مجاهد از صدای مرکز همدان پخش خواهد شد.

وی اعلام کرد: همشهریان همدانی می‌توانند، این اثر ماندگار گویا را که در پنج قسمت آماده پخش شده از تاریخ 19 تا 23 خردادماه، رأس ساعت 22:30 دقیقه از موج FM ردیف 94 مگاهرتز گوش کنند و بازپخش آن نیز روز بعد، ساعت 15:30 دقیقه از شبکه رادیویی همدان خواهد بود.

مسئول دفتر ادبیات و تاریخ دفاع مقدس اداره‌ کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس همدان گفت: علاقه‌مندانی که موفق به شنیدن این برنامه نشوند، می‌توانند جهت تهیه این اثر ارزشمند گویا به کتابخانه تخصصی دفاع مقدس همدان مراجعه کرده یا از سایت بنیاد حفظ آثار دانلود کنند.

محمد برخوردار با اشاره به استقبال مخاطبان از کتاب «زنی از تبار الوند» از چاپ دوم این کتاب خبر داد و گفت: همچنین کار ترجمه اثر ارزشمند زندگی خانم حدیدچی (دباغ) به زبان‌های روسی، عربی و انگلیسی نیز آغاز شده است.

مرضیه حدیدچی مشهور به خانم دباغ از مجاهدان و مبارزان انقلاب اسلامی بود که سال‌ها در زندان‌های ساواک، طعم تلخ شکنجه را تجربه کرد و پس از پیروزی انقلاب نیز خدمات ارزشمندی داشت که در سال 1395 دعوت حق را لبیک گفت. کتاب زندگی این بانوی مقاوم با‌عنوان «زنی از تبار الوند» در سال 1392 به قلم بانوی نویسنده همدانی، مونا اسکندری نوشته و چاپ شد.

 

شناسه خبر 23069