شناسه خبر:22975
1399/3/19 21:41:59

سپهرغرب، گروه خبر: استاندار کرمانشاه گفت: وضعیت در شهر کرمانشاه قرمز است و دانشگاه‌ها می‌توانند امتحانات را به‌صورت غیرحضوری برگزار کنند.

هوشنگ بازوند روز گذشته در جمع اصحاب رسانه درخصوص وضعیت شیوع ویروس کرونا در استان اظهار کرد: روزانه بیش 230 نفر مبتلا به کرونا داریم که هفت تا هشت درصد از آن‌ها بستری و مابقی سرپایی هستند.

وی با بیان اینکه به‌دنبال کنترل مرگ‌ومیر ناشی از شیوع کرونا هستیم، گفت: تا حدودی در این راستا موفق عمل کرده‌ایم ولی به هر حال مردم باید بیشتر رعایت کنند تا تمام توان استان، درگیر ویروس کرونا نشود.

استاندار کرمانشاه با تأکیدبر ضرورت استفاده از ماسک گفت: استفاده از ماسک از الزامات است؛ حتی اگر ماسک در دسترس نیست، می‌توان از ماسک پارچه‌ای استفاده کرد. حتماً اقدامات قضایی برای کسانی که پروتکل‌های بهداشتی را رعایت نکنند، درنظر گرفته می‌شود.

وی با بیان اینکه از روز گذشته تالارها تعطیل شده است، افزود: تجمعات در مراسمات ختم نیز کنترل می‌شود.

بازوند ادامه داد: وضعیت در شهر کرمانشاه قرمز است و دانشگاه‌ها می‌توانند امتحانات را به‌صورت غیرحضوری برگزار کنند.

      اختصاص 6800 میلیارد ریال تسهیلات به واحدهای آسیب‌دیده از کرونا در کرمانشاه

مدیریت ارشد استان کرمانشاه درخصوص کسب‌‌وکارهای خسارت‌دیده از کرونا اظهار کرد: 6هزار و 800 میلیارد ریال تسهیلات به واحدهای آسیب‌دیده از کرونا در استان درنظر گرفته شده که از اول تیرماه با نرخ 12 درصد و تنفس سه‌ماه به همه کسب‌وارها که بیمه دارند، پرداخت می‌شود.

وی با بیان اینکه 11 هزار نفر در استان متقاضی دریافت بیمه کاری بوده‌اند، افزود: با پرداخت بیمه بیکاری، حدود 7 هزار و 500 نفر از این تعداد، موافقت شده است.

بازوند خطاب به افرادی که متقاضی گفت‌وگوی اختصاصی با وی هستند، گفت: هم‌استانی‌ها به‌زودی می‌توانند به‌صورت تلفنی مشکلات و مسائل خود را شخصاً با بنده در میان بگذارند.

استاندار کرمانشاه تصریح کرد: به‌دلیل عدم امکان گفت‌وگوی حضوری به‌خاطر وجود بیماری کووید 19 به‌زودی امکان گفت‌وگوی تلفنی با شخص بنده برقرار خواهد شد و مردم، می‌توانند مسائل و مشکلات خود را مطرح کنند.

شناسه خبر 22975