شناسه خبر:22326
1399/3/7 23:56:12
با پایان رسیدن تعمیرات دوره‌ای رقم خورد؛

اتصال واحد شماره 3 بخار نیروگاه شهیدمفتح به شبکه سراسری

سپهرغرب، گروه خبر: با پایان رسیدن تعمیرات دوره‌ای واحد شماره سه بخار نیروگاه شهیدمفتح با موفقیت به شبکه سراسری برق کشور متصل شد.

به گزارش سپهرغرب و به نقل از روابط عمومی شرکت مدیریت تولید برق شهیدمفتح، سرپرست معاونت تولید نیروگاه گفت: با اتمام تعمیرات دوره‌ای، واحد سه در ساعت 16 روز شنبه (سوم خردادماه) با موفقیت به شبکه سراسری برق کشور متصل شد.

پژمان اختری بیان کرد: به‌دلیل محدودیت زمانی ناشی از گرم شدن هوا در روزهای اخیر و تأکید بر راه‌اندازی واحد تا هفته نخست خردادماه، عملیات تعمیرات دوره‌ای این واحد طبق برنامه زمان‌بندی‌شده به اتمام رسید و به شبکه سراسری متصل شد.

اختری افزود: تعمیرات دوره‌ای واحد شماره یک نیز رو به پایان است و تا چند روز آینده راه‌اندازی خواهد شد.

وی تصریح کرد: هم‌زمانی تعمیرات واحد سه و واحد یک با ماه مبارک رمضان و شرایط خاص کنترل و مهار ویروس کرونا، سختی ناشی از کار را برای کارکنان نیروگاه به‌ویژه در بخش تعمیرات دوچندان کرده بود که جا دارد از تلاش جهادی تمامی همکاران قدردانی کنم.

اختری بیان کرد: انجام پرمیت‌های موکول به شات‌دان، تمیزکاری کندانسور، رفع اشکالات برج خنک‌کن، بازدید از ایرهیتر، اکونومایزر و ریهیت، از اقدامات انجام‌شده در تعمیرات دوره‌ای واحد سه بوده که با موفقیت انجام شد.

سرپرست معاونت تولید آماده‌سازی واحدها و رفع محدودیت‌های تولید جهت تولید پایدار در تابستان را هدف این فصل از تعمیرات دانست که با تلاش و کوشش خستگی‌ناپذیر همکاران واحدهای مختلف نیروگاه انجام شد.

گفتنی است، شرکت مدیریت تولید برق شهیدمفتح متشکل از نیروگاه شهیدمفتح در همدان به ظرفیت یک‌هزار مگاوات و نیروگاه گازی دورود در شهر دورود به ظرفیت 75 مگاوات و مجموع تولید یک‌هزار و 75 مگاوات بوده که سال گذشته نتایج درخشانی در اوج تابستان کسب کرده است و یکی از نیروگاه‌های موفق در کشور شناخته می‌شود.

شناسه خبر 22326