شناسه خبر:22243
1399/3/6 23:41:41

سپهرغرب، گروه ورزشی: سرپرست تیم هندبال زاگرس اسلام‌آباد غرب در خصوص آخرین اتفاقات لیگ برتر هندبال، گفت: افزایش تیم‌های لیگ برتر هندبال به 16 تیم به توسعه هندبال در سراسر کشور و رشد و پیشرفت این رشته کمک بسیار زیادی خواهد کرد.

رضا منصوری روز سه شنبه اظهار کرد: پس از اعلام اتمام لیگ برتر هندبال به علت شیوع بیماری کرونا و معرفی تیم مس به عنوان قهرمان، صحبت‌هایی مبنی بر افزایش تیم‌های لیگ برتر هندبال از 11 تیم به 16 تیم شد و ما از این مسئله بسیار خوشحال هستیم.

وی ادامه داد: بسیاری از استان‌هایی که استعدادهای خوبی را در رشته ورزشی هندبال در خود دارا هستند از داشتن تیم در لیگ برتر محروم هستند، این در حالی است که برخی از استان‌ها همچون تهران و یا آذربایجان شرقی علاوه بر دارا بودن استعداد، امکانات و زیرساخت‌های لازم را نیز در خود جای داده‌اند و اضافه شدن تیم‌هایی از این استان‌ها علاوه بر تاثیر بر رشد و توسعه رشته هندبال، قطعا به جذاب شدن لیگ نیز کمک خواهد کرد.

سرپرست تیم هندبال زاگرس اسلام‌آباد غرب با اشاره بر تاثیرات منفی افزایش تیم در لیگ نیز، یادآور شد: افزایش تیم در لیگ برتر قطعا با افزایش هزینه برای تیم‌های شرکت‌کننده فعلی همراه خواهد بود، چرا که تیم‌های حاضر در مسابقات باید بازی‌های بیشتری را خارج از خانه بازی کنند و برای هریک از این بازی‌ها هزینه‌های بسیار زیادی را تحمل کنند.

وی ادامه داد: در حالی‌که تامین این هزینه‌ها با توجه به وضعیت اقتصادی جامعه برای تیم‌های خصوصی همچون هندبال زاگرس اسلام آبادغرب بسیار سخت‌تر از پیش خواهد بود، اما ما از آن استقبال کرده و امیدواریم با افزایش تیم‌های حاضر در لیگ برتر شاهد افزایش شور و هیجان در رقابت‌های لیگ باشیم.

بدون ورزشگاه شهید شهبازی حضور ما در لیگ منتفی است

منصوری با اشاره به مشکلات تیم زاگرس اسلام‌آبادغرب برای میزبانی در این شهرستان، گفت: این تیم با حمایت تماشاگران خونگرم اسلام‌آباد غرب پله پله در رقابت‌ها صعود کرد و فصل گذشته به مقام نایب قهرمانی دست پیدا کرد، اما با توجه به مشکلات ساختاری در ورزشگاه انقلاب و ضرورتی که از طرف فدراسیون بر ما تاکید شده است ما سال بعد قادر به بازی در این ورزشگاه نیستیم و باید حتما در ورزشگاه شهید شهبازی میزبان مسابقات باشیم.

وی اضافه کرد: سال گذشته یک تعهد کتبی به فدراسیون مبنی بر آماده‌سازی مجموعه شهید شهبازی دادیم، اما برای برطرف کردن مشکلات این ورزشگاه هیچ تلاشی نشده و احوال آن کمافی سابق باقی‌مانده است و به نظر نمی‌رسد فدراسیون هندبال برای فصل پیش رو از ما هیچ تعهد کتبی یا شفاهی یا وعده‌ای را قبول کند.

سرپرست تیم نایب قهرمان سال گذشته لیگ برتر هندبال زاگرس با بیان این مطلب که اتمام پروژه ورزشگاه شهید شهبازی به توسعه و رشد ورزش در اسلام آباد کمک می‌کند، اظهار داشت: مسؤولان ورزش استان و استاندار قطعا می‌دانند تکمیل این پروژه چقدر به رشد و توسعه سایر رشته‌های ورزشی در کنار رشته ورزشی هندبال کمک کرده و اسباب شکوفایی استعدادهای ورزشی جوانان استان در رشته‌های دیگری همچون فوتسال نیز را فراهم خواهد کرد.

وی ادامه داد: عدم اتمام پروژه ورزشگاه شهید شهبازی علاوه بر هزینه‌های تکمیل پروژه سبب شده است که این هزینه‌ها هر سال بیشتر از سال قبل شود و اگر در سال گذشته با 300 میلیون تومان می‌شد بخش اعظم مشکلات این پروژه را به اتمام رسانید در شرایط فعلی با دو برابر این مبلغ نیز نمی‌توان مشکلات آن را حل کرد و در صورت عدم توجه استاندار و مسؤولان ورزش قطعا این مبلغ هر روز بیشتر از قبل خواهد شد.

منصوری با اشاره به وسعت و استعدادهای شهرستان اسلام‌آباد غرب، خاطرنشان کرد: جوانان شهرستان اسلام‌آباد غرب با توجه به میزان جمعیت و جایگاهی که این شهرستان در استان کرمانشاه دارد، حق دارند از یک سالن مجهز و کامل همچون شهید شهبازی بهره‌مند شوند، از طرف دیگر بخش اعظم این پروژه به اتمام رسیده و نیازمند مبلغ بسیار کمتری برای تکمیل و بهره‌برداری از آن است و در صورت عدم هزینه، این پروژه تبدیل به مخروبه خواهد شد.

وی در ادامه با خواهش از مسؤولان استان، افزود: من نه به عنوان سرپرست یک تیم بلکه به عنوان یک ورزشکار از مسؤولان استان خواهش می‌کنم تا فکر جوانان مظلوم شهرستان اسلام‌آباد غرب باشند و با افزایش سرانه ورزشی در این شهرستان و تکمیل پروژه شهید شهبازی زمینه رشد و شکوفایی جوانان اسلام آبادی در رشته‌های همچون هندبال و یا فوتسال را فراهم کنند.

منصوری در پایان با تبریک به رضا عزتی سرپرست دبیری فدراسیون هندبال، گفت: حضور رضا عزتی در عنوان سرپرست دبیری فدراسیون هندبال علاوه بر ارتقای این جایگاه در فدراسیون، زمینه رشد و شکوفایی هندبال در تمامی استان‌های غرب کشور را فراهم خواهد کرد چرا که او را به عنوان فردی زحمتکش، کارا، باسابقه و پرانرژی می‌شناسیم.

شناسه خبر 22243