شناسه خبر:22229
1399/3/6 23:13:05

سپهرغرب، گروه خبر: مدیرکل راه‌وشهرسازی ایلام گفت: با تکمیل جاده سیروان - ایلام این مسیر ارتباطی به مرکز استان هشت کیلومتر نزدیک‌تر می‌شود.

علی‌اصغر کاظمی روز گذشته در بازدید از پروژه‌های راه ارتباطی شهرستان سیروان اظهار کرد: عملیات اجرایی پروژه راه‌سازی چشمه‌چاهی - سفیدخانی، محور ایلام- سیروان در دو قطعه در حال انجام است.

وی هدف از اجرای این پروژه را کاهش مسیر مرکز استان به شهرستان سیروان و همچنین حذف نقاط پرحادثه عنوان کرد و افزود: عملیات اجرایی در قطعه اول، به طول 2 کیلومتر احداث پل بزرگ با دهانه 10 متر و طول 52 متر به پایان رسیده و بیش از 50 هزار متر مکعب عملیات خاک‌برداری انجام شده است.

مدیرکل راه‌وشهرسازی ایلام یادآور شد: قطعه دوم نیز به طول پنج کیلومتر بوده که در حال حاضر، پیمانکار مشغول عملیات زیرسازی آن است که با پایان این مرحله، عملیات روسازی بیس و آسفالت آن آغاز می‌شود.

کاظمی اعتبار هزینه شده برای اجرای این پروژه را 200 میلیارد ریال عنوان کرد و گفت: در مجموع این پروژه 45 درصد پیشرفت فیزیکی دارد که در صورت تأمین اعتبار تا پایان سال جاری، تکمیل و به بهره‌برداری می‌رسد.

شهرستان سیروان به مرکزیت لومار دارای یک شهر، 2 بخش، چهار دهستان و 58 روستا است و در فاصله 65 کیلومتری شهر ایلام قرار دارد.

شناسه خبر 22229