شناسه خبر:21766
1399/2/29 00:54:02

سپهرغرب، گروه خبر: مدیرکل راه و شهرسازی استان همدان گفت: تکمیل کنارگذر و کریدور شمال استان همدان شاه‌کلید توسعه پایدار همدان است.

داریوش حسینی روز گذشته به همراه فرماندار شهرستان رزن و معاون مهندسی و ساخت اداره ‌کل از عملیات اجرایی کنارگذر و کریدور شمال استان بازدید و از نزدیک بر روند پیشرفت این طرح راهسازی نظارت کردند.

مدیرکل راه و شهرسازی استان همدان در روند این بازدید اظهار کرد: با توجه به اهمیت پروژه‌های کنارگذر و کریدور شمال استان همدان که جزء پروژه‌های اولویت‌دار و سند راهبردی شهرستان رزن هستند، این پروژه‌ها به‌منظور تکمیل و بهره‌برداری طی سال جاری در این شهرستان مورد بازدید قرار گرفتند.

حسینی در مورد مشخصات پروژه احداث بزرگراه تاکستان- رزن (کنارگذر رزن) گفت: قطعه یک به طول 2.9 کیلومتر است که از سال 95 عملیات اجرایی آن مجدداً شروع شده و هم‌اکنون از پیشرفت فیزیکی 87 درصدی برخوردار بوده و در مرحله آسفالت‌ریزی است.

وی در ادامه یادآور شد: قطعه دو این پروژه به طول پنج‌ونیم کیلومتر است که از سال 96 عملیات اجرایی آن آغاز شده و هم‌اکنون سه کیلومتر آن در مرحله اتمام بیس و آماده آسفالت است.

مدیرکل راه و شهرسازی استان همدان افزود: برای این پروژه اعتباری بالغ‌بر 10 میلیارد تومان در سال 98 تخصیص یافته است.

وی در مورد پروژه احداث باند دوم اصله- قروه- رزن (کریدور شمال استان) بیان کرد: قطعه یک رزن- ورقستان- سه‌راهی وفس به طول سه کیلومتر از سال 97 شروع شده که هم‌اکنون از پیشرفت فیزیکی 36 درصدی برخوردار بوده و حدود 1.2 کیلومتر آن نیز آماده آسفالت است.

حسینی یادآور شد: قطعه دو ویر- دمق به طول تقریبی هفت‌ونیم کیلومتر از سال 98 مجدداً برای اجرای زیرسازی، بیس و آسفالت با قراردادی بالغ‌بر 18 میلیارد تومان آغاز شده است.

وی افزود: قطعه پاینده- دمق نیز که در سال 96 شروع شده، تا اتمام عملیات زیرسازی با مبلغ حدود سه میلیارد تومان در دست اقدام است.

مدیرکل راه و شهرسازی استان همدان در پایان خاطرنشان کرد: در سال 98 حدود چهار میلیارد و 500 میلیون تومان برای قطعه پاینده- دمق تخصیص یافته است.

شناسه خبر 21766