شناسه خبر:20676
1399/2/12 12:09:22

سپهرغرب، گروه خبر: مدیرکل استاندارد استان کرمانشاه گفت: 620 تاییدیه ایمنی آسانسور طی سال گذشته در این استان صادر شده است.

به گزارش اداره کل استاندارد استان کرمانشاه، محمدرضا نیازی با بیان اینکه بر اساس مصوبه شورای عالی استاندارد نظارت و صدور تاییدیه ایمنی آسانسورهای برقی تحت پوشش استاندارد قرار دارد، اظهار داشت: به‌منظور اطمینان حداکثری از برقراری شرایط استاندارد و ایمنی، تمامی آسانسورها باید به صورت سالیانه توسط شرکت‌های تائید صلاحیت شده سازمان ملی استاندارد، تحت بازرسی ادواری قرار گرفته و گواهینامه ایمنی دریافت کنند.

وی افزود: تمامی مدیران و مالکان ساختمان‌ها، مدیران دستگاه‌های اجرایی و تمامی بهره برداران از آسانسورهای منصوبه در مجموعه‌های مختلف ملزم به دریافت تاییدیه ایمنی آسانسور هستند و در صورت نداشتن تاییدیه آسانسور با بروز هرگونه حادثه، مسئولیت پاسخگویی بر عهده آنها خواهد بود.

مدیرکل استاندارد استان کرمانشاه بیان داشت: در مرحله بازرسی‌ها، عدم انطباق آسانسورهای منصوبه به مدیران گزارش خواهد شد و آنها مکلف به رفع نواقص و استاندارد‌سازی آسانسورها خواهند بود و در صورت انجام آسانسور مذکور تاییدیه ایمنی دریافت و شناسنامه ملی در کابین آن درج می‌شود.

وی در خصوص آسانسورهای دارای تاییدیه ایمنی بیان داشت: مطابق قوانین و مقررات سازمان ملی استاندارد، این آسانسورها ماهیانه توسط مالکان و مدیران مکلف به انجام سرویس‌های نگهداری طی قرار داد با شرکت‌های نصاب مجاز هستند.

نیازی خاطر نشان کرد: در یک سال گذشته 1550 بازرسی توسط کارشناسان استاندارد انجام و 620 تاییدیه ایمنی آسانسور نیز صادر شده است.

وی گفت: مالکین و بهره برداران از آسانسورها به منظور اطمینان از تأیید اصالت گواهینامه ایمنی آسانسور می‌توانند نسبت به ارسال شناسه‌ی ملی درج شده در داخل کابین آسانسور به سامانه پیامکی 10001517 اقدام کنند، همچنین هرگونه شکایت را از طریق سامانه گویای 1517 در طول شبانه روز و یا خط ارتباطی کشوری 4517 به اطلاع این اداره کل رسانند.

شناسه خبر 20676