شناسه خبر:20188
1399/2/5 18:20:49

سپهرغرب، گروه خبر: نماینده ولی فقیه در استان همدان گفت: کمک‌های مردمی پس از فرمایشات مقام معظم رهبری به طور چشمگیری افزایش یافت که نشان‌دهنده ولایتمداری مردم همدان و سراسر کشور است.

حجت الاسلام و المسلمین حبیب‌الله شعبانی روز پنجشنبه در مرحله اول رزمایش بزرگ کمک مومنانه در همدان اظهار کرد: پس از سخنان مقام معظم رهبری در نیمه شعبان مبنی بر مواسات مومنانه، کمک‌های مردمی افزایش چشمگیری پیدا کرد که این امر نشان‌دهنده ولایتمداری مردم است.

وی با تأکید بر اینکه اخلاص اگر در عمل باشد کار ماندگار می‌شود افزود: قرارگاه مواسات یعنی همه با هم ورود کنند و خوشبختانه همه پای کار بودند و هرکسی توانست به اندازه خود در این حوزه ورود کرد.

نماینده ولی فقیه در استان همدان با بیان اینکه کمیته شناسایی جامعه هدف بالغ بر چندین هزار نفر و نوع نیازمندی‌های آن‌ها را  به منظور جلوگیری از موازی کاری شناسایی کردند؛ گفت: مجموع این اقدامات، سازماندهی و وحدت حاصل شده  در 10 روز اتفاق افتاده است.

وی با اشاره به اینکه نباید هرگز از یاد ببریم کرامت و شخصیت همه افرادی که شناسایی شدند را حفظ کنیم چراکه همه از شخصیت والا و بزرگی برخوردار هستند خاطرنشان کرد: این افراد آبرودار هستند و در هنگام توزیع بسته‌های معیشتی در محله‌ها مراقبت شود که شخصیت این افراد حفظ شود.

     توزیع بیش از 21 هزار بسته معیشتی در قالب رزمایش کمک مومنانه

فرمانده سپاه انصارالحسین(ع) استان همدان نیز اظهار کرد: از کادر درمانی که در خط مقدم مبارزه با کرونا هستند تشکر ویژه‌ای داریم چراکه همه این زحمات به اندازه یک شب نخوابیدن کادر درمانی نیست.

سردار مظاهر مجیدی با اشاره به اینکه حدود دو ماه است در عرصه مقابله با ویروس کرونا و پیامدهای آن ورود کردیم افزود: بسیج در تمامی موضوعات مختلف چون دفاع مقدس، سیل و زلزله زحمت می‌کشند اینبار هم پس از فرمایشات مقام معظم رهبری مبنی بر رزمایش کمک‌های مومنانه، قرارگاهی بامحوریت نماینده مقام معظم رهبری در استان شکل گرفته است تا به کمک اقشار آسیب‌پذیر بشتابیم.

وی با بیان اینکه مرحله اول رزمایش کمتر از دو هفته آماده اجرا شد تصریح کرد: در دو هفته گذشته قرارگاه در استان شکل گرفت و در تمام شهرستان‌ها متناظر با ستاد استانی ایجاد و زحمات بسیاری کشیده شد به طوری که ائمه جمعه روسای قرارگاه‌های شهرستانی و سپاه قائم مقام و بسیج سازندگی دبیر قرارگاه مشخص شدند.

وی ادامه داد: در زمان دفاع مقدس مشاهده کردیم که مردم چگونه از رزمندگان خود حمایت کردند و امروز نیز در جبهه مقاومت شاهد همین حمایت‌ها بودیم.

مجیدی با بیان اینکه امروز نیز شاهد بودیم که مردم به جبهه مقاومت کمک کردند خاطرنشان کرد: همه به چشمان خود دیدیم بانویی در شب عروسی خود النگوی خود را به جبهه مقاومت تقدیم کرد.

مجیدی خاطرنشان کرد: سپاه روز گذشته با راه‌اندازی پرتاب موفقیت‌آمیز ماهواره نور هدیه نه تنها به ملت ایران بلکه تمام مسلمانان جهان تقدیم کرد و عزت دیگری را آفرید.

مجیدی با اشاره به اینکه در 14 استان کشور همزمان مرحله اول رزمایش کمک مومنانه با پشتیبانی مردم آغاز شده است گفت: مجموعه سپاه به صورت متمرکز 10 هزار و 700 بسته را مهیا کرده و مردم نیز 10 هزار و 150 بسته تهیه کردند و در مجموع 21 هزار و 150 بسته با هدف توزیع بین نیازمندان فراهم شد.

وی با اشاره به اینکه ارزش هر بسته‌ای حدود 300 هزار تومان است اظهار کرد: برخی از بسته‌های نیز ارزش بیشتری دارند و به دست جامعه هدف خواهد رسید.

فرمانده سپاه انصارالحسین(ع) استان همدان با بیان اینکه نماینده ولی فقیه 300 کارت هرکدام به ارزش 200 هزار تومان تهیه کرد افزود: شهرداری نیز 2 هزار کارت خرید از فروشگاه رفاه را به ارزش 200 هزار تومان ارائه کرد که خود فروشگاه نیز 50 هزار تومان افزوده در اختیار قرارگاه قرار داده است.

وی با اشاره به اینکه آستان قدس رضوی 500 بسته غذایی به ارزش 250 هزار تومان، کمیته امام(ره) 6 هزار و 500 کارت هدیه هر کدام به ارزش 250 هزار تومان تهیه کردند تصریح کرد: ستاد اجرایی حضرت امام(ره) نیز قرار است 26 هزار و 800 بسته غذایی را با این قیمت اضافه کند.

مجیدی با بیان اینکه ارزش ریالی کلی بسته‌های امروز 10 میلیارد تومان است ادامه داد: در همدان 3 هزار بسته توسط سپاه و 2 هزار بسته توسط مردم، در ملایر یک‌هزار و 400 بسته سپاه و 3 هزار بسته توسط مردم، در نهاوند یک‌هزار بسته سپاه ارائه می‌شود که کمک‌های مردمی برای این شهرستان نیز هفته آینده از راه می‌رسد.

وی گفت: در تویسرکان 900 بسته توسط سپاه و 250 بسته توسط مردم، در اسدآباد حدود 900 بسته از طریق سپاه و یک‌هزار و 100 بسته توسط مردم، در کبودراهنگ 900 بسته توسط سپاه و 500 بسته با کمک مردم، در رزن 800 بسته از سپاه و یک‌هزار و 800 بسته توسط مردم، در بهار 700 بسته توسط سپاه و یک‌هزار و 300 بسته توسط مردم، در فامنین 200 بسته توسط سپاه و 200 بسته از طریق مردم و در شهر قهاوند نیز 200 بسته توسط سپاه تأمین شده است.

فرمانده سپاه انصارالحسین(ع) استان همدان با بیان اینکه این رزمایش تا پایان ماه مبارک رمضان ادامه دارد خاطرنشان کرد: یک مرحله دیگر بسته‌های حمایتی بین 30 هزار نفری که شناسایی شدند توزیع خواهد شد.

وی با اعلام رمز عملیات و تکرار نام مبارک امام حسین مجتبی(ع) آغاز رسمی رزمایش را اعلام کرد

شناسه خبر 20188