شناسه خبر:19903
1399/2/1 01:05:13

سپهرغرب، گروه ورزشی: مدیرکل ورزش و جوانان استان همدان گفت: اجاره‌بهای اسفند و فروردین اماکن واگذاری‌شده به بخش خصوصی در استان همدان بخشیده شد.

محسن جهانشیر با تأکید بر لزوم حمایت از بخش خصوصی برای مهار هرچه زودتر بیماری کرونا، گفت: استان همدان دارای بیش از 600 باشگاه و مجموعه ورزشی خصوصی و دولتی است که به‌واسطه شیوع ویروس کرونا از ابتدای اسفندماه برابر تصمیمات ستاد پیشگیری و مقابله با ویروس کرونا بسته‌ شده و هیچ‌گونه فعالیتی ندارند.

وی افزود: به دستور وزیر ورزش و جوانان، با توجه به تعطیلی اماکن و فضاهای ورزشی برای جلوگیری از انتشار ویروس کرونا، اجاره‌بهای اماکن دولتی واگذارشده به بخش خصوصی در ماه‌های اسفند و فروردین به‌طور کامل بخشیده شد.

مدیرکل ورزش و جوانان استان همدان با بیان اینکه از بخش خصوصی در ورزش حمایت می‌کنیم، گفت: ادامه بخشودگی در موضوع اجاره‌بهای بیش از 300 اماکن ورزشی متعلق به اداره کل ورزش و جوانان استان همدان بستگی به وضعیت کنترل بیماری کرونا در روزهای آینده دارد.

وی با اشاره به اینکه به سبب تعطیلی اماکن ورزشی در کشور حدود 6 هزار میلیارد تومان به ورزش و جوانان خسارت وارد شده است، بیان کرد: استان همدان نیز در این زمینه مستثنا نیست، بنابراین با پیگیری‌های صورت‌گرفته و حمایت و همراهی دولت امیدواریم بتوانیم هرچه سریع‌تر ویروس کرونا را شکست دهیم و آثار اجتماعی، اقتصادی و فرهنگی متأثر از این ویروس را در کشور و استان همدان کاهش دهیم.

جهانشیر ضمن تقدیر از همکاری مدیران سالن‌ها و مجموعه‌های ورزشی درخصوص اجرای متعهدانه مصوبات ستاد ملی کرونا در تعطیلی باشگاه‌های ورزشی، گفت: بنا بر اعلام ستاد ملی پیشگیری و مقابله با کرونا تعطیلی اماکن ورزشی استان همدان تا 15 اردیبهشت‌ماه و کلیه فعالیت‌ها و مسابقات ورزشی نیز تا پایان اردیبهشت‌ماه تعطیل است.

وی در پایان خاطرنشان کرد: با پیگیری‌های صورت‌گرفته و همچنین مساعدت‌های دولت امیدواریم بتوانیم تسهیلات حمایتی نیز برای اماکن ورزش خصوصی استان همدان درنظر بگیریم تا بخشی از خسارات آن‌ها جبران شود.

شناسه خبر 19903