شناسه خبر:19743
1399/1/27 00:34:15
با اعلام رسمی فدراسیون هندبال؛

سنندجی‌ها صاحب تیم برتر هندبال شدند

سپهرغرب، گروه ورزشی: با تصمیم فدراسیون هندبال کشور تیم کیمیاکاشت کردستان همراه با سه تیم برتر در مرحله نهایی فصل گذشته لیگ دسته اول جواز حضور در رقابت‌های فصل آتی لیگ برتر هندبال کشور را کسب کردند.

لیگ برتر هندبال ازجمله مسابقاتی است که به‌دلیل شیوع ویروس کرونا تعطیل شد، اما تکلیف نهایی برای ادامه یا خاتمه مسابقات مشخص نبود که علیرضا پاکدل، رئیس فدراسیون هندبال در فضای مجازی تکلیف مسابقات لیگ برتر و دسته اول را مشخص کرد.

وی گفت: در جمع‌بندی نهایی برای اینکه زحمات تیم‌ها بی‌اجر نشود، تصمیم گرفتیم تا رده‌بندی لیگ برتر را اعلام کنیم و بر این اساس تیم مس کرمان با 20 امتیاز به‌عنوان قهرمان معرفی می‌شود و تیم‌های شهیدشاملی با 16 امتیاز، ذوب آهن با 14 امتیاز و سپاهان با 12 امتیاز در رده‌های دوم تا چهارم قرار می‌گیرند؛ این تیم‌ها در جریان مسابقات هم همیشه در رده‌های بالایی قرار داشتند.

رئیس فدراسیون هندبال با بیان اینکه امسال تیمی به رده پایین‌تر سقوط نخواهد کرد، افزود: چهار تیم نهایی لیگ دسته اول یعنی تیم‌های پرسپولیس بهبهان، کیمیاکاشت کردستان، مشهد و قم به لیگ برتر صعود می‌کنند و می‌توانند فصل آینده در لیگ برتر حاضر باشند.

پاکدل افزود: بسته به شرایط کلی سلامت جامعه و کشور در دهه اول یا دوم مردادماه باید لیگ برتر را قرعه‌کشی کنیم تا شأنیت لیگ برتر حفظ شود و تمام تیم‌هایی که می‌خواهند در لیگ باشند، باید مجوزهای لازم را کسب کنند تا ما آن‌ها را پذیرش کنیم.

گفتنی است؛ کیمیاکاشت کردستان تنها تیمی است که برای نخستین‌بار در تاریخ هندبال استان موفق شده به رقابت‌های لیگ برتر کشور راه پیدا کند.

شناسه خبر 19743