شناسه خبر:19617
1399/1/24 23:54:11

سپهرغرب، گروه خبر: فرماندار همدان گفت: هرگونه افزایش نرخ خدمات از جمله کرایه تاکسی‌ها لازم است در ستاد تنظیم بازار استان همدان مورد تایید قرار گیرد.

حسین افشاری در گفت‌وگو با خبرنگار سپهرغرب در پاسخ به سوالی مبنی بر تصویب افزایش 35 درصدی نرخ تاکسی از سوی شورای اسلامی شهر همدان اظهار کرد: هرگونه افزایش نرخ خدمات از جمله کرایه تاکسی‌ها لازم است در ستاد تنظیم بازار استان همدان مورد تایید قرار گیرد.

وی در ادامه با تبیین روند تصویب نهائی مصوبات شوراهای اسلامی شهر خاطرنشان کرد: قبل از ستاد تنظیم نیز باید مورد بررسی و تایید هیئت تطبیق فرمانداری قرار گیرد.

فرماندار همدان با بیان اینکه یکی از مشاغلی که از بحران کرونا بسیار آسیب دید دستفروشی است افزود: باتوجه به اینکه عموما افرادی که در این فضا فعالیت می‌کنند از اقشار آسیب‌پذیر هستند تلاش شده‌است برای وضعیت معیشت آن‌ها برنامه‌هائی درنظر گرفته شود.

افشاری در ادامه بیان کرد: برابر دستورالعمل ساماندهی دستفروشان، ابلاغی وزارت کشور که در پایان سال 1398 کارگروهی متشکل از فرمانداری، شهرداری، نیروی انتظامی و راه و شهرسازی متکفل بررسی وضعیت دستفروشان و ساماندهی آن‌ها هستند.

وی با اشاره به اینکه وظیفه این کارگروه تمهید مقدمات شناسائی دستفروشان است افزود: بومی بودن، فعالیت دائمی به عنوان دستفروش و حسن سابقه اجتماعی از جمله ویژگی‌هائی است که این کارگروه برای شناسائی فعالان این عرصه مد نظر قرار می‌دهد.

این مقام مسئول با تاکید بر اینکه شناسائی دستفروشان سبب به رسمیت شناخته شدن این شغل و کسب حمایت‌های لازم می‌شود گفت: کسانی‌که دارای فاکتورهای لازم باشند در مکان‌های تعیین شده از سوی این کارگروه می‌توانند اقدام به فعالیت کنند.

فرماندار همدان ضمن تشکر از دستفروشان همدانی که در این مدت به قانون تمکین کرده و برای حفظ سلامت خود و مردم، اقدام به بساط‌گستری نکردند خاطرنشان کرد: کسانی‌که بخواهند در قالب این شغل از قانون تمرد کرده و یا کالاهای نامتعارف ارائه کنند جزء فعالان شریف این صنف شناخته نشده و با آن‌ها برخورد خواهد شد.

افشاری با تاکید بر حمایت از دستفروشان رسمی شهرستان ادامه داد: بعداز اجرای طرح شناسائی دستفروشان و اعلام ستاد کرونای کشور فعالان این عرصه نیز می‌توانند به فعالیت بپردازند.

وی در ادامه به وضعیت اصناف کم‌خطر در مراکز خرید و پاساژها گفت: باتوجه به اینکه همه ما می‌دانیم بسیاری از اصناف در این مراکز مستاجر بوده و نیاز به حمایت دارند و باید شرایط آن‌ها هم مدنظر قرارگیرد.

فرماندار در خاتمه سخنان خود گفت: باتوجه به شرایط موجود با ستادکرونای کشور رایزنی کرده‌ایم که بازگشائی پاساژها را بررسی کنند.

شناسه خبر 19617