شناسه خبر:19470
1399/1/20 00:58:56

سپهرغرب، گروه خبر: هم‌زمان با شیوع بیماری کرونا پیک امید مجازی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان همدان آغاز به‌کار کرد.

به گزارش سپهرغرب و به نقل از روابط عمومی اداره کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان همدان، مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان همدان از فعالیت پیک‌ امید مجازی طی ایام قرنطینه در این استان خبر داد.

بهناز ضرابی‌زاده از فعالیت پیک ‌امید مجازی هم‌زمان با سراسر کشور خبر داد و گفت: در راستای فرهنگ خانه‌نشینی در ایام قرنطینه و فاصله‌گذاری اجتماعی و با هدف پُر کردن اوقات فراغت و کاهش استرس، ایجاد شادی و امیدآفرینی در کودکان و نوجوانان در مقابله با ویروس کرونا، کانون استان همدان با اجرای طرح پیک امید مجازی، سعی دارد اوقات خوب و مؤثری را برای کودکان و نوجوانان فراهم کند.

وی افزود: با شروع تعطیلی کتابخانه‌های کانون و هم‌زمان با سراسر کشور کارشناسان و مربیان این استان نیز با ایجاد گروه‌های مختلف در فضای مجازی به تشویق و ترغیب و ضبط ویدئوهایی در رشته‌های هنرهای تجسمی، شعر و ادبیات، قصه‌گویی، معرفی‌ کتاب، آموزش تکنیک‌های مختلف نقاشی و غیره پرداختند و با شعار در دل دارم امید در شبکه‌های مجازی بارگذاری و برای کودکان و نوجوانان به اشتراک گذاشتند.

ضرابی‌زاده پیک امید مجازی را در راستای پیک امید کانون دانست که در بحران‌های مختلف طبیعی از قبیل سیل و زلزله جهت ارتقای تاب‌آوری مخاطبان و نیز امیدبخشی و نشاط‌آفرینی در کودکان و نوجوانان، مربیان کتابخانه‌های سیار به این مناطق اعزام و به اجرای فعالیت‌های فرهنگی می‌پرداختند؛ اما امسال با سراسری شدن و فراملی بودن بحران کووید 19، کانون پرورش فکری پیک امید را به‌صورت ملی و مجازی تعریف و از همکاران سراسر کشور برای شرکت در این طرح دعوت کرد.

وی هم‌چنین از ارسال بیش از 200 اثر از آثار مربیان فرهنگی، هنری و ادبی به دفتر استان و ارسال بیش از 102 اثر به تهران خبر داد و گفت: علاقه‌مندان می‌توانند با مراجعه به صفحه‌ای در زیر دامنه پرتال اینترنتی کانون پرورش به نشانی omid.kpf.ir و همچنین صفحه‌ اینستاگرام کانون به نشانی @kanoonparvaresh_hamedan و @aafarineeh فایل‌های مختلف را مشاهده کنند.

 

شناسه خبر 19470