شناسه خبر:19189
1399/1/12 00:59:24
حضور مردم در پارک‌ها و تفرجگاه‌های کردستان در روز طبیعت ممنوع است

ضدعفونی معابر به صورت روتین انجام می‌شود

سپهرغرب، گروه خبر: معاون سیاسی امنیتی استاندار کردستان با قدردانی از همکاری خوب مردم استان در اجرای طرح‌های پیشگیری و مبارزه با کرونا در استان، گفت: برای پیشگیری و قطع زنجیره انتقال این ویروس، حضور مردم در پارک‌ها و تفرجگاه‌های کردستان در روز طبیعت ممنوع است.

حسین خوش‌اقبال روز گذشته در کمیته امنیتی ستاد استانی مبارزه با کرونا که به صورت ویدیوکنفرانس با حضور فرمانداران برگزار شد، اظهارکرد: بیش از 85 درصد مردم استان در اجرای طرح‌های مبارزه با کرونا بخصوص طرح فاصله‌گذاری اجتماعی همراه بوده‌اند و توقع داریم تا پایان این طرح با عمل به توصیه‌های پزشکی در خانه بمانند تا خط انتقال ویروس کرونا را قطع کنیم.

به گفته معاون سیاسی امنیتی و اجتماعی استاندار کردستان، در استان اگر چه موفقیت‌هایی در زمینه پیشگیری و مبارزه با کرونا داشته‌ایم اما هنوز نگرانیم لذا از مردم درخواست داریم که ضمن رعایت توصیه‌های بهداشتی، همکاری و تعامل با مسئولان را تداوم ببخشند که در این ایام پیش‌رو آمار مبتلایان و فوتی‌ها در استان کاهش یابد.

خوش‌اقبال در ادامه به اعمال محدودیت‌هایی در روز 13فروردین در استان اشاره کرد و گفت: در روز 13 فروردین اجازه حضور مردم در پارک‌ها، بوستان‌ها و تفرجگاه‌ها را تخواهیم داد و همه باید تلاش کنیم که مردم قانع شوند در خانه بمانند.

وی اذعان داشت: از عصر فردا دوازدهم فروردین تمامی ورودی‌ها و خروجی‌های شهرهای استان توسط نیروهای انتظامی، سپاه و بسیج کنترل می‌شود و با همکاری دادستانی با متخلفین برخورد خواهد شد.

خوش‌اقبال تصریح کرد: از حضور مردم در تفرجگاه‌هایی که در گذشته محل تجمع مردم بوده است، خصوصا اماکن حساسی مانند آبیدر، دریاچه زریوار، مسیر جاده صلوات‌آباد، مسیر کامیاران و یا سایر اماکن محل رجوع مردم در دیگر شهرهای استان ممانعت می‌شود.

وی از فرمانداران شهرستان‌های تابعه استان خواست جلسه‌ای با انتظامی، راهور و شهرداران برای اتخاذ تصمیماتی داشته باشند که مردم در روز طبیعت با مشکل مواجه نشوند.

معاون سیاسی امنیتی و اجتماعی استاندار کردستان همچنین از رسانه‌ها هم درخواست کرد اطلاع‌رسانی به گونه‌ای باشد که از بیرون آمدن مردم در خانه جلوگیری شود که زحمات مسئولان علی‌الخصوص کادر درمان دانشگاه علوم پزشکی برای پیشگیری و قطع زنجیره انتقال ویروس کرونا به هدر نرود.

وی در بخش دیگری از سخنانش با تبریک اعیاد شعبانیه، اذعان کرد: جشن‌های شعبانیه در استان نخواهیم داشت بلکه مردم می‌توانند هزینه‌های این جشن‌ها را برای کمک به پیشگیری و مبارزه با کرونا در اختیار علوم پزشکی قرار دهند.

خوش‌اقبال اضافه کرد: از فرمانداران توقع داریم که مر قانون و مصوبه ستاد ملی مبارزه با کرونا را در برخورد با مسافران اجرا کنند.

معاون سیاسی امنیتی و اجتماعی استاندار کردستان تاکید کرد: در مکان‌هایی هم که نیروی انتطامی، دانشگاه علوم پزشکی و هلال احمر حضور دارند زیرساخت‌ها برای اجرای درست ماموریت‌ها باید فراهم شود.

وی در بخش پایانی سخنانش به مردم اطمینان داد، مشکلی در زمینه کالاهای اساسی در استان ندارد و صنوف مشخص برای تامین ارزاق عمومی مردم باز خواهد بود.

خوش‌اقبال عنوان کرد: تردد کامیون‌ها در محورهای مواصلاتی استان آزاد است و راهور و پلیس راه در جریان هستند و محدودیتی برای اینها در استان نخواهیم داشت.

معاون اجرایی سپاه بیت‌المقدس استان کردستان نیز در این جلسه گفت: سپاه کردستان برای کمک به مجموعه بهداشت و درمان استان، 7 نقاهتگاه را در شهرستان‌های استان ایجاد کرده است تا در صورت لزوم بیماران کرونایی در این اماکن پذیرش شوند.

سرهنگ علی‌اصغر منتشلو اظهار کرد: با توجه به وظیفه‌ای که به سپاه محول شده است، 7 نقاهتگاه با بیش از 450 تخت را برای پذیرش بیماران در شهرستان‌های استان ایجاد شده است.

معاون اجرایی سپاه بیت‌المقدس استان کردستان اذعان کرد: احتمال دارد پیک بیماری کرونا را در هفته‌های آینده داشته باشیم که در صورت نیاز از این نقاهتگاه‌ها استفاده شود.

وی خاطرنشان کرد: در حال حاضر سپاه بیت‌المقدس جز دیواندره، بیجار و دهگلان در سایر شهرستان‌های استان نقاهتگاه را مهیا کرده است.

وی افزود: ضدعفونی خیابان‌های شهری، اماکن و معابر و حواشی شهرها توسط نیروهای سپاه و بسیج استان بصورت روتین و براساس دستورالعمل طرح فاصله‌گذاری اجتماعی انجام می‌شود.

سرهنگ منتشلو عنوان کرد: برای اجرای طرح فاصله‌گذاری اجتماعی، سپاه کمبود نیروی انتظامی را برطرف خواهد کرد و در صورت نیاز و اگر کمبودی وجود دارد، در صورت اعلام تامین خواهد شد اگرچه در شهرستان‌ها هم براساس درخواست نیروی انتظامی، تامین نیرو شده است.

مدنی، معاون اطلاعات و اخبار صداوسیمای مرکز کردستان نیز در این جلسه گفت: اگرچه نقش آموزشی، اطلاع‌رسانی و سرگرمی صدا و سیما در این ایام پررنگ‌تر شده است، برنامه‌هایی برای خنثی‌سازی شایعات، اطلاع‌رسانی تولیدات ملزومات بهداشتی، تعامل سازنده با سایر سازمان‌ها و برنامه‌هایی متناسب با نیاز مخاطبان تولید می‌شود.

شناسه خبر 19189