شناسه خبر:18968
1399/1/7 08:46:12

سپهرغرب، گروه خبر: مسئول فنی بیمارستان شهید مطهری همدان با بیان اینکه این بیمارستان به صورت کوتاه‌مدت کاندیدای مرکز نقاهتگاهی بیماران کرونایی است گفت: هنوز بیماری در اینجا پذیرش نشده و با توجه به آماده‌سازی سایر مراکز نقاهتگاهی نیازی به این بیمارستان نخواهد بود.

روز گذشته خبری منتشر شد مبنی بر اینکه بیماران مبتلا به کرونا در همدان به بیمارستان مطهری منتقل می‌شوند؛ موضوعی که باعث شد برخی از همسایگان این بیمارستان اعتراضاتی داشته باشند مبنی بر اینکه باید بیماران را به بیرون از شهر منتقل کرد تا باعث انتشار بیماری نشویم.

مسئول فنی بیمارستان مطهری همدان در این خصوص اظهار کرد: تنها بیمارانی که دوره نقاهت را طی می‌کنند به این بیمارستان منتقل می‌شوند که تاکنون نیز چنین اتفاقی نیفتاده است.

سعید نظری گفت: فعلا پذیرشی از بیماران مبتلا به کرونا در این بیمارستان وجود نداشته است اگر هم باشد بسیار محدود و به صورت آزمایشی و کوتاه مدت است.

وی در پاسخ به اینکه گفته می‌شود باید در بیرون از شهر بیمارستانی برای این منظور در نظر گرفت بیان کرد: بیمارستان شهیدمطهری به عنوان بیمارستان نقاهتگاهی در نظر گرفته شده و یکی از کاندیداهاست و هنوز هم پذیرشی نداریم‌‌.

مسئول فنی بیمارستان شهید مطهری همدان با بیان اینکه بیمارستان‌های خارج از شهر بیمارستان‌های صحرایی‌ هستند و این بیمارستان نقاهتگاهی خواهد بود خاطرنشان کرد: تنها بیماران درمان شده به این بیمارستان مراجعه خواهند کرد.

وی ادامه داد: بیماری که در حال اتمام دوره 14 روزه درمان خود است و به دوره نقاهتگاهی رسیده؛ درمان شده محسوب می‌شود و از بیمارستان اصلی خود مرخص شده و باید به منزل برود.

نظری گفت: تعداد کمی به دلایل محدودیت مراقبتی در منزل چند روز در بیمارستان نقاهتگاهی اقامت خواهند داشت که البته تاکنون این اتفاق نیز رخ نداده است.

وی با اشاره به اینکه قرار است اگر پذیرشی داریم بیماران در مرحله پایانی درمان باشند گفت: این بیماران به عنوان بیماران کاملا درمان شده به حساب می‌آیند و هیچ خطری دیگر افراد را تهدید نمی‌کند.

مسئول فنی بیمارستان شهید مطهری همدان با بیان اینکه تعداد تخت‌هایی که برای این بیماران در نظر گرفته شده بسیار محدود است خاطرنشان کرد: این بیمارستان در مجموع 50 تخت دارد و تعداد بسیاری محدودی برای این منظور در نظر گرفته شده و آن هم آزمایشی است.

وی با اشاره به اینکه این طرح شبیه یک مانور و آزمایشی است تا ببینیم روند چطور پیش می‌رود که احتمالا پذیرش هم صورت نگیرد گفت: تأکید می‌کنم تا امروز موردی از بیماران نقاهتگاهی کرونا در این بیمارستان پذیرش نشده است.

نظری افزود: ما رعایت حال همسایگان را خواهیم کرد و به هیچ وجه شرایطی فراهم نمی‌کنیم امنیت بهداشتی و روانی آنها خدشه‌دار شود بنابراین خیالشان از این منظر راحت باشد.

وی تاکید کرد: اگر قرار باشد پذیرشی باشد بیماران بسیار محدود که دوره تکمیلی درمان را سپری می‌کنند با رعایت تمام اصول و برابر استانداردها خواهد بود.

شناسه خبر 18968