شناسه خبر:18523
1398/12/24 09:55:22

سپهرغرب، گروه خبر: مدیرکل بهزیستی ایلام با اشاره به تعطیلی مهدهای کودک به علت شیوع ویروس کرونا در اسفندماه، گفت: بر اساس قرارداد منعقد شده در صورت استفاده از حتی یک روز خدمات مهدها در این ماه، والدین باید شهریه پایه را به‌صورت کامل پرداخت کنند.

زهرا همتی پنجشنبه گذشته اظهار کرد: بر اساس بخشنامه ارسالی از دفتر کودکان و نوجوانان سازمان بهزیستی کشور، مطابق با تبصره یک ماده قرارداد مرتبط با مهدهای کودک، هزینه استفاده از خدمات به‌صورت کمتر از یک ماه معادل یک ماه حساب می‌شود و این مسئله بر اساس قرارداد بین مهدها و والدین منعقد شده‌است.

وی ادامه داد: بر اساس این قانون اگر در استانی در روزی از ماه اسفند بر اساس اعلام قانونی، مهدهای کودک باز بوده و ارائه خدمت کرده باشد بر اساس همین بند دریافت شهریه اسفندماه بلامانع خواهد بود.

مدیرکل بهزیستی ایلام تأکید کرد: دریافت شهریه شامل خدمات مازاد نظیر ساعات اضافه خدمت، صبحانه، میان‌وعده، ناهار و همچنین فوق برنامه نبوده و منظور شهریه پایه خواهد بود.

همتی اذعان کرد: بر اساس این بخشنامه و قانون، با توجه به ادامه‌دار شدن تعطیلی مهدهای کودک از سوی دولت (تعطیلی بیش از یک ماه)، هر یک از طرفین قرارداد (مهدکودک و اولیا) می‌توانند طبق ماده 9 قرارداد (حوادث غیرمترقبه) نسبت به پایان قرارداد اقدام کنند.

وی با اشاره به اینکه مطابق بند دو ماده هشت قرارداد، والدین می‌توانند با توجه به شرایط پیش‌آمده نسبت به فسخ قرارداد برای ماه‌های آتی اقدام کنند، افزود: در این زمینه والدین باید تصمیم خود را به‌صورت مکتوب به مدیریت مهدکودک اعلام و همچنین ملزم به پرداخت شهریه مهدکودک در ماه‌های قبلی خواهند بود.

مدیرکل بهزیستی ایلام به مشکلات اقتصادی پیش‌آمده برای مهدهای کودک در اثر تعطیلی‌های اعلام‌شده اخیر از خانواده‌ها خواست در صورت توانایی مالی در این شرایط حساس و بحرانی به وجود آمده نسـبت به همکاری و حمایت از مهدهای کودک اقـدام لازم را انجام دهند.

همتی خاطرنشان کرد: به‌منظور حمایت از مهدهای کودک و جبران خسارت‌های این مراکز نیز رایزنی با سازمان بهزیستی کشور انجام شده‌است.

شناسه خبر 18523