شناسه خبر:17913
1398/12/8 09:45:20

سپهرغرب، گروه خبر: استاندار کرمانشاه گفت: احداث پروژه تفریحی تله‌کابین در کرمانشاه، رونق گردشگری و به دنبال آن رونق اقتصادی را به همراه خواهد داشت.

هوشنگ بازوند در جلسه بررسی احداث تله کابین کرمانشاه که در استانداری برگزار شد، از فراهم بودن زیرساخت‌های لازم برای احداث این پروژه در شهر کرمانشاه خبر داد و ابراز امیدواری کرد پس از سال‌ها شاهد اجرای این پروژه اثرگذار باشیم.

وی ادامه داد: در همین راستا دستگاه‌های اجرایی نیز لازم است همکاری لازم را با متولیان اجرای این پروژه به عمل آورده و هرجا که نیاز به هماهنگی بود آن را در اسرع وقت انجام دهند.

بازوند تصریح کرد: در جلسه آتی ستاد سرمایه‌گذاری استان اجرای طرح تله‌کابین به دقت با حضور اعضا و فرد سرمایه‌گذار مورد بحث و بررسی قرار گرفته و هراقدامی برای تسریع در کار لازم باشد انجام خواهد شد.

استاندار کرمانشاه با اشاره به اینکه کرمانشاه استانی گردشگرپذیر است، گفت: بدون شک اجرای این پروژه به رشد گردشگر و ماندگاری آنها کمک شایانی خواهد کرد.

وی گفت: رونق گردشگری در استان می‌تواند به رشد اقتصادی در استان نیز کمک کند و از همین رو باید تلاش کنیم تا شرایط جذابی را برای افراد گردشگر و توریست در استان ایجاد کنیم.

سعید طلوعی شهردار کرمانشاه نیز با اشاره به آمادگی این نهاد برای اجرای هرچه سریعتر پروژه تله کابین، گفت: تلاش می‌کنیم در 22 بهمن سال آینده شاهد افتتاح و بهره برداری از این طرح گردشگری باشیم.

گفتنی است از حدود 16 سال پیش بحث احداث پروژه تله‌کابین کرمانشاه مطرح شده و حتی اقدام‌هایی نیز در این زمینه انجام شد اما از آن زمان تاکنون این پروژه به برپایی چند تیرک آهنی بر فراز کوه طاقبستان خلاصه شده است.

در سال‌های گذشته بحث تله‌کابین کرمانشاه توسط مدیران استان بارها به سرمایه‌گذاران متعددی معرفی شد و تعدادی از آن‌ها همچون بنیاد مستضعفان اقدامات مقدماتی برای اجرای پروژه را نیز انجام دادند اما در نهایت این پروژه بازهم بی‌نتیجه ماند.

تابستان امسال بار دیگر یک سرمایه‌گذار قدرتمندی به نام بانک ملل برای اجرای پروژه تله‌کابین کرمانشاه اعلام آمادگی‌کرد اما شهرداری کرمانشاه این موضوع را نپذیرفت و اعلام کرد که قصد دارد این پروژه را با اعتبارات خود اجرایی کند.

اما به گفته استاندار کرمانشاه شهرداری پس از ممانعت از سرمایه‌گذاری بانک ملل در پروژه تله‌کابین کرمانشاه آن را رها کرده و هیچ اقدام عملی برای ساخت تله کابین انجام نداده است.

شناسه خبر 17913