شناسه خبر:17641
1398/12/1 09:23:07

سپهرغرب، گروه خبر: استاندار ایلام با اشاره به اینکه تاکنون 208 میلیارد تومان برای ساخت زائرسرای مردم ایلام در مشهد هزینه شده، گفت: ساخت زائرسرا یک کار عام‌المنفعه است.

قاسم سلیمانی‌دشتکی روز گذشته در نشست بانک‌ها که با حضور نماینده ولی فقیه در استان و امام‌جمعه ایلام و دستگاه‌های مرتبط با موضوع ساخت زائرسرای ایلامیان برگزار شد، اظهار کرد: تاکنون ببیش از دو میلیارد و 800 میلیون تومان برای این طرح هزینه‌شده و بیش از سه میلیارد و 500 میلیون تومان دیگر نیاز است که فاز نخست آن تکمیل شود.

وی با اشاره به اینکه وقتی کار خیری آغاز می‌شود همه باید کمک کنند، افزود: جلسات بسیاری برای کمک به زائرسرا برگزار شده‌است و از بانک‌ها هم تقاضا داریم که به این کار خیر کمک کنند.

سلیمانی‌دشتکی تصریح کرد: ساخت زائرسرا یک کار عام‌المنفعه است و باید همه در این زمینه تلاش و به سرعت آن را تکمیل کنیم.

استاندار ایلام در ادامه ضمن انتقاد از روال کار برخی شرکت‌های بزرگ در استان، خاطرنشان کرد: متأسفانه شرکت‌های بزرگ و پروژه‌های نفتی، سدها، و دیگر بخش‌ها حساب‌های خود را در مرکز باز کرده‌اند و در استان گردش مالی انجام نمی‌دهند که قانون در حال منع کردن حساب‌ها در جای دیگر است.

وی ادامه داد: همچنین فروشگاه‌های زنجیره‌ای باعث ورشکست شدن مغازه‌دارهای محلی می‌شوند و آ‌ن‌ها نیز باید منابع و گردش مالی خود را در استان قرار دهند و این منابع در استان صرف شود.

نماینده عالی دولت در استان ایلام در بخش دیگری از صحبت‌های خود از عملکرد خوب بانک‌های استان گفت و اضافه کرد: بانک‌ها در حوزه تولید بسیار خوب عمل کرده‌اند و ما با فاصله در کشور رتبه نخست را داریم که این جای تقدیر دارد.

سلیمانی‌دشتکی یادآوری کرد: امسال بانک‌های خصوصی هم برای کمک به تولید ورود کرده‌اند و از طرفی در مصارف بانک‌های خصوصی نسبت به سال‌های گذشته تحول ایجاد شده‌است.

وی کمک بانک‌ها در مواقع نیاز مانند حادثه سیل را قابل تقدیر عنوان کرد و گفت: بانک‌ها در اربعین نیز سنگ تمام گذاشتند و با حضور خود در مرز و برپایی خودپردازها، شعب ارزی، برپایی موکب‌ها و دیگر موارد کمک‌های خوبی در اربعین انجام دادند.

 

شناسه خبر 17641