شناسه خبر:17432
1398/11/26 13:35:58

رئیس شورای اسلامی شهر همدان گفت: در ایام نزدیک به نوروز دستفروشان تنها در بخش‌های تعیین شده پیاده‌راه‌ها مستقر می‌شوند.

« چرا دستفروشان همدانی اجازه بساط‌گستری در معابر پرتردد را دارند؟» سوژه‌ای است که در سامانه ثبت شده است.

رئیس شورای اسلامی شهر همدان در این باره با بیان اینکه هر ساله نوروز فرصتی برای کسب و کار دستفروشان است اظهار کرد: در این ایام فرصتی به آنها داده می‌شود که از ابتدای پیاده‌راه اکباتان، دستفروشان بساط خود را بگسترانند.

کامران گردان با اشاره به اینکه هنوز تصمیم نهایی در حدود بساط دستفروشان اخذ نشده است افزود: امسال با توجه به تغییراتی که در پیاده‌راه اکباتان با توجه به وجود تاکسی‌ ون‌ها  رخ داده است، ممکن است به وجود آید.

وی با بیان اینکه به احتمال زیاد در همان حوالی برای دستفروشان محدوده‌ای تعیین می‌شود تصریح کرد: دستفروشان شب هنگام از ساعت ۲۰ به بعد هم مانند سایر ایام سال فعالیت می‌کنند اما در روز محدوده جدید برای آن تعیین می‌شود.

رئیس شورای اسلامی شهر همدان با اشاره به اینکه در ایام نزدیک به عید نیز تنها در مکان‌هایی که پیاده‌راه است امکان حضور دستفروشان وجود دارد ادامه داد: در ایام نزدیک به عید امکان حضور در خیابان‌هایی که خودرو تردد می‌کند برای فعالیت دستفروشان مهیا نخواهد بود.

وی درباره بازارچه‌های انتهای پیاده‌راه اکباتان نیز گفت: با توجه به اینکه ممکن است ایجاد این بازارچه‌ها در ثبت جهانی تپه هگمتانه اخلال ایجاد کند، هنوز میراث فرهنگی موافقت نکرده است.


منبع: خبرگزاری فارس

شناسه خبر 17432