شناسه خبر:17141
1398/11/15 13:13:23

مدیرکل امور اقتصادی و دارایی استان همدان بابیان اینکه سال گذشته ۶ هزار پرونده فرار مالیاتی در استان همدان شناسایی شد، گفت: تلاش برای به حداقل رساندن فرار مالیاتی در دستور کار است.

سیدناصر محمودی در گفتگویی با اشاره به اقدامات انجام شده در راستای بهبود فضای کسب و کار گفت: یکی از اولویت‌های وزارت اقتصاد و دارایی بهبود فضای کسب و کار است.

وی با بیان اینکه در همین راستا کارگروه بهبود فضای کسب و کار در استان همدان تشکیل شده و خروجی آن نیز خوب بوده است، گفت: رتبه کسب و کار استان همدان از ۲۳ به ۱۱ ارتقا یافته است.

مدیرکل امور اقتصادی و دارایی استان همدان اظهار داشت: شناسایی فرایند ها و مقررات مخل کسب و کار در کارگروه پایش کسب و کار به صورت مستمر انجام می‌شود و در این زمینه قوانین مخل کسب و کار در زمینه‌های مالیاتی، گمرکی و مواردی از این قبیل شناسایی می‌شود تا در زمینه رونق تولید و بهبود فضای کسب و کار موفق عمل کنیم.

محمودی از ضرورت توجه به بخش خصوصی سخن گفت و با بیان اینکه یکی از محورهای عملیاتی وزارت اقتصاد و دارایی توسعه و توانمند سازی بخش خصوصی است و در همین راستا مرکز توسعه خدمات سرمایه گذاری در استان همدان تشکیل شده است و از سال ۹۳ فعال است، گفت: در این مرکز دستگاه‌های اثرگذار و فرابخشی نماینده فعال دارند.

افزون بر ۹۴ میلیون دلار سرمایه گذاری خارجی در استان همدان انجام شدوی با بیان اینکه فرصت‌های سرمایه گذاری استان همدان در بعد خارجی شناسایی شده و روند رو به رشد دارد، گفت: رشد سرمایه گذاری خارجی رو به بهبود است و تا کنون افزون بر ۹۴ میلیون دلار سرمایه گذاری انجام شده که مستقیماً خارجی است.

وی با بیان اینکه ۲۲ تا ۲۴ میلیون دلار سرمایه‌گذاری خارجی نیز در استان همدان در حال پیگیری است، اظهار داشت: تولید برق از انرژی خورشیدی در استان همدان از جمله این طرح‌ها است به طوری که همدان پایلوت غرب کشور در این خصوص شده است.

وی با یادآوری اینکه مقررات سرمایه‌گذاری خارجی در قالب اپلیکیشن در فضای مجازی منتشر شده تا شاهد رشد سرمایه‌گذاری خارجی در استان همدان باشیم، اظهار داشت: فرصت‌های سرمایه گذاری در ۴ بخش صمت، جهاد کشاورزی، گردشگری و خدمات پیش بینی شده و ۸۷ فرصت مشخص شده و در این اپلیکیشن قابل مشاهده است.

مدیرکل امور اقتصادی و دارایی استان همدان با تاکید بر اینکه فرصت‌های سرمایه گذاری استانی است و مختص شهر همدان نیست، گفت: تلاش برای جذب سرمایه گذاران خارجی در برنامه قرار دارد.

تشکیل ستاد درآمد استان همدان

محمودی به فرار مالیاتی نیز اشاره کرد و با بیان اینکه فرار مالیاتی یک امر ملی است و در استان همدان ستاد درآمد استان تشکیل شده و ماهیانه جلسه برگزار می‌کند، گفت: این جلسه با حضور دستگاه‌های درآمدزا از جمله مدیریت و برنامه ریزی، استانداری، امور مالیاتی و دیگر دستگاه‌ها تشکیل می‌شود و دستگاه‌های نظارتی نیز در آن عضو هستند.

وی اضافه کرد: سال گذشته ۶ هزار پرونده فرار مالیاتی در استان همدان شناسایی شد و در اختیار اداره کل امور مالیاتی استان همدان قرار گرفت.

وی یادآور شد: راهبردهای کلان استان دیده شده و امیدواریم با تدابیر دولت و مجلس در قانون برنامه ششم و بودجه ۹۸ به سمتی برویم که فرار مالیاتی به حداقل خود برسد


منبع: خبرگزاری مهر

شناسه خبر 17141