شناسه خبر:16980
1398/11/12 08:43:51

سپهرغرب، گروه خبر: امام جمعه همدان گفت: آمریکا بداند با طرح «معامله قرن» نمی‌تواند مانع نابودی اسرائیل شود، همانطور که رهبر انقلاب فرمودند اسرائیل 25 سال آینده را نخواهد دید.

حجت الاسلام والمسلمین حبیب‌الله شعبانی در خطبه‌های نماز جمعه این هفته همدان با بیان اینکه سخنان حضرت علی‌(ع) در زمان حکومت برای همه درس و الگوست اظهار کرد: هر فردی که وارد فضای انتخابات شود اما بداند که بهتر از او در جامعه هست نباید در این عرصه ورود کند.

وی در ادامه با اشاره وظیفه شورای نگهبان در انتخابات افزود: نباید سخنان و ادعاهای بی‌پایه مطرح کرد این در حالی است که می‌بینیم بعضی از مسئولان در برخورد شورای نگهبان ادعاهایی دارند که برخی از این صحبت‌ها دشمن شادکن است و بی‌بی‌سی و آمریکا آن را مطرح می‌کنند.

وی با بیان اینکه یکی از عوامل سست شدن جامعه طرح ادعاهای بی‌پایه به ویژه از سوی مسئولان ارشد است تصریح کرد: اگر مسئولی سخنی بگوید که دشمن را امیدوار کند، باعث تضعیف جامعه اسلامی می‌شود بنابراین افراد فعال در عرصه سیاست خارجی، نباید رفتار سستی داشته باشد.

حجت الاسلام والمسلمین شعبانی با بیان اینکه ما آمریکا و شاه را با رفتار سست از کشور خارج نکردیم خاطرنشان کرد: تمام کشورهای دنیا طرفدار شاه بودند اما ملت ایران موفق شد طاغوت را خارج کند که امیدواریم مسئولان ما به این اتفاقات توجه داشته باشند.

امام جمعه همدان در ادامه با محکومیت «طرح معامله قرن» گفت: این طرح به دنبال یهودی‌سازی خالص فلسطین است و قصد دارد کرانه باختری را به طور کامل به سرزمین‌های اشغالی ملحق کند در حالی که ما سه میلیون فلسطینی در کرانه باختری و هفت میلیون فلسطینی در سرزمین‌های مختلف داریم.

وی با بیان اینکه نام این طرح در ظاهر عنوان صلح و سازش دارد اظهار کرد: آمریکا و اسرائیل می‌دانند که این طرح از ابتدا نیز شکست‌خورده است اما جای تأسف دارد برخی از کشورهای شیخ‌نشین منطقه هم‌وزن یهود مانند آل سعود این رسم را به رسمت شناختند.

حجت الاسلام والمسلمین شعبانی با اشاره به اینکه این طرح باعث ایجاد وحدت در بین فلسطینی‌ها خواهد شد افزود: آمریکا بداند با بیان این طرح نمی‌تواند مانع از نابودی اسرائیل شود، همانطور که رهبر انقلاب فرمودند اسرائیل 25 سال آینده را نخواهد دید.

*شایعه‌سازی در جامعه مخالف تعالیم الهی و اسلامی است

وی تصریح کرد: در هفته گذشته راهپیمایی میلیونی مردم شیعه و متدین عراق و تجمع‌ها به نفع جبهه مقاومت و حمایت از فلسطین در برخی از کشورها نشان می‌دهد انتقام سخت یک فرآیند است و همانطور که شاه را از کشور بیرون کردیم، آمریکا را از منطقه بیرون خواهیم کرد.

امام جمعه همدان در ادامه با بیان اینکه در برخی از استان‌های ما مانند سیستان و هرمزگان سیل رخ داده و نیاز به توجه بیشتر مسئولان داریم ادامه داد: در همدان اقدامات خوبی انجام شده و از سوی مردم و بسیاری از مسئولان نظامی کمک‌های خوبی انجام شده است.

وی با اشاره به سالروز ورود امام(ره) به کشور در روز 12 بهمن گفت: نسل سوم و چهارم که دوران ستمشاهی پهلوی را درک نکردند، باید با واقعیت آن دوران آشنا شوند و تاریخ معاصر را با مطالعه کتاب‌های مستند دنبال کنند.

حجت الاسلام و المسلمین شعبانی با اشاره به اینکه این انقلاب محصول خون شهداست و باید در قیامت نسبت به آن پاسخگو باشیم افزود: یکی از مظاهر تقوا این است که مسئولان خون‌هایی که برای این انقلاب ریخته شد را گرامی دارند.

وی در بخش دیگری از سخنانش با بیان اینکه باید مراقب اظهار نظر خود در فضای مجازی باشیم گفت: افرادی که به تولید فیلم، نوشتن کتاب و یا ترویج مطلبی در فضای مجازی باعث تضعیف دین خدا شوند، دچار عذاب الهی می‌شوند.

حجت الاسلام و المسلمین شعبانی ادامه داد: صحبت‌هایی که در شبکه‌های ماهواره‌ای و یا فضای مجازی مطرح می‌شود و افکار مردم را بر مبنای غلط پیش می‌برد، باعث می‌شود عوامل آن در قیامت دچار آتش و عذاب الهی شوند.

وی با بیان اینکه آنچه یقین نداریم نباید بگوییم تصریح کرد: در فضای مجازی مباحثی مطرح می‌شود همچون اینکه من در رد صلاحیت‌ها دخالت دارم که کاملاً نادرست و غلط است.

شناسه خبر 16980