شناسه خبر:16116
1398/10/18 08:43:56

سپهرغرب، گروه خبر: مدیر فرودگاه بین‌المللی همدان گفت: بلیت‌فروشی نخستین پرواز هواپیمای مسیر هوایی همدان- کیش آغاز شد.

سهراب کلوندی روزگذشته اظهار کرد: این پرواز توسط شرکت هواپیمایی قشم‌‌ایر از 25 دی‌ماه جاری برقرار می‌شود و مسافران می‌توانند بلیت آن را از آژانس‌های مسافربری تهیه کنند.

وی با اشاره به اینکه تاکنون استقبال خوبی از این پرواز شده‌است، افزود: بلیت‌های این پرواز با نرخ نزدیک به 450 هزار تومان عرضه می‌شود.

کلوندی با اشاره به اینکه گنجایش هواپیمای این پرواز 100 صندلی است، تصریح کرد: هواپیمای این پرواز از نوع فوکر 100 بوده که ساعت 17 و 30 دقیقه از همدان برمی‌خیزد و ساعت 19 و 30 دقیقه در فرودگاه بین‌المللی کیش فرود می‌آید.

مدیر فرودگاه همدان خاطرنشان کرد: قرارداد پرواز همدان- کیش با پیگیری استاندار همدان با مشارکت بخش خصوصی و شرکت قشم‌ایر منعقد شده‌است.

وی با بیان اینکه بر اساس این قرارداد پروازهای همدان- کیش در روزهای یکشنبه و چهارشنبه هر هفته به‌صورت رفت‌وبرگشت انجام می‌شود، تأکید کرد: استمرار این پرواز مشارکت مردم را می‌طلبد چراکه در صورت خالی ماندن صندلی‌های هواپیما، شرکت چارترکننده، متضرر و مجبور به لغو آن می‌شود.

کلوندی با بیان اینکه رونق گردشگری استان در گرو افزایش پروازها و راه‌اندازی پروازهای داخلی و خارجی است، ادامه داد: برقراری و افزایش پروازها یکی از مواردی است که می‌تواند استان را در رسیدن به توسعه اقتصادی و گردشگری یاری کند.

مدیر فرودگاه همدان اذعان کرد: پروازهای این مسیر از کیش حرکت و ساعت 16 و 30 دقیقه در فرودگاه همدان به زمین می‌نشیند و ساعت 17 و 30 دقیقه از همدان به سمت کیش پرواز می‌کند.

وی با بیان اینکه فرودگاه همدان همه شرایط لازم برای انجام پروازهای بزرگ و کوچک را دارد، عنوان کرد: حمل‌ونقل به‌عنوان یکی از اساسی‌ترین زیرساخت‌های توسعه گردشگری، تأثیری مستقیم بر رونق صنعت جهانگردی دارد چنانکه هرگونه تغییری در وضعیت آن به سرعت اثر خود را در همه بخش‌های صنعت گردشگری نشان می‌دهد.

کلوندی با بیان اینکه در حال حاضر هفته‌ای دو پرواز، در روزهای جمعه و سه‌شنبه به‌صورت رفت‌وبرگشت از همدان به مشهد و برعکس انجام می‌شود، گفت: توافقاتی برای راه‌اندازی پرواز ایران‌ایر همدان- تهران و همچنین همدان- شیراز- قشم و همدان- نجف از سوی استاندار و نمایندگان مجلس با شرکت فرودگاه‌های کشور انجام شده‌است.

مدیر فرودگاه همدان با بیان اینکه ماهانه حدود 250 پرواز تفریحی، آموزشی و امدادی در فرودگاه همدان انجام می‌شود، ابراز امیدواری کرد با توجه به اینکه فرودگاه همدان زیرساخت‌های لازم برای ورود هواپیماهای پهن‌پیکر را دارد این پروازها از فرودگاه همدان بیشتر شود.

فرودگاه بین‌المللی همدان در پنج کیلومتری شمال شهر همدان قرار دارد و مجهز به سیستم‌های کمک ناوبری VOR/DME و NDB است.

پرواز رفت‌وبرگشت همدان- مشهد در روزهای جمعه و سه‌شنبه هر هفته توسط هواپیمای ام.دی که دارای 160 نفر ظرفیت است، صورت می‌گیرد.

شناسه خبر 16116