شناسه خبر:15707
1398/10/8 09:46:56

سپهرغرب، گروه خبر: مدیرعامل شرکت آبفای استان کردستان گفت: چهار پروژه اصلاح و توسعه شبکه‌های آب و فاضلاب شهر بانه به‌صورت امانی و با اعتبار 6 میلیارد ریال در حال اجرا است.

محمدحسین محمدی اظهار کرد: از محل پروژه‌های امانی، چهار پروژه اصلاح، توسعه و خط انتقال شبکه‌های آب و فاضلاب با اعتباری به میزان 601 میلیون تومان در شهر بانه در حال اجرا است.

وی با اشاره به اینکه طی دو سال اخیر در شهر بانه پروژه‌های مختلفی در حوزه آب و فاضلاب اجرا شده و یا در حال اجرا است، تصریح کرد: بخشی از این پروژه‌ها به شکل امانی انجام می‌شود.

مدیرعامل شرکت آبفای استان کردستان ادامه داد: پروژه خط انتقال آب به بنی‌رزان یکی از این پروژه‌های امانی است که با زیر پوشش قرار دادن جمعیت 40 هزار نفری به طول سه هزار و 547 متر، در حال اجرا است.

محمدی اذعان کرد: با توجه به حفر چاه‌های بسیار، کمبود فشار در منطقه مذکور و لزوم تقویت فشار آب شهرک‌های اطراف خط انتقال و همچنین در راستای آب‌رسانی به روستاهای بنی‌رزان و چند روستای دیگر حومه، اجرای این پروژه در برنامه قرار گرفت.

وی با اشاره به اینکه اصلاح و توسعه شبکه توزیع آب بانه، دیگر پروژه امانی است که با توجه به لزوم توسعه شبکه آب محلات جدید در دست اجرا قرار گرفت، افزود: این پروژه جمعیت 20 هزار نفری را زیر پوشش قرار می‌دهد و به طول چهار هزار متر در حال اجرا است.

مدیرعامل شرکت آبفای استان کردستان عنوان کرد: به جهت لزوم توسعه شبکه فاضلاب محلات حاشیه‌ای شرق بانه که اغلب از چاه جذبی استفاده می‌کنند، بخش دوم پروژه امانی توسعه شبکه فاضلاب شهر برای جمعیت 40 هزار نفری به طول سه هزار متر در برنامه قرار گرفت.

محمدی اضافه کرد: با عنایت به لزوم اصلاح و توسعه شبکه فاضلاب محلات حاشیه‌ای غرب بانه، بخش سوم پروژه امانی اصلاح شبکه فاضلاب شهر برای جمعیت 50 هزار نفری و به طول پنج هزار متر نیز در دستور کار قرار گرفت.

 

شناسه خبر 15707