شناسه خبر:15577
1398/10/4 13:29:25

 

اگرچه مرگ دو فرزند نوجوان داغ بزرگی بر دل یک خانواده و مردم کردستان گذاشت اما تلخ‌تر از این قضیه، موج‌سواری رسانه‌های معاند از داغ این خانواده مریوانی است.

کردستان به دلیل مرزی‌بودن، همجواری با اقلیم کردستان عراق و اقتصاد ضعیف آن همواره آبستن حوادثی از نوع طبیعی و یا غیرطبیعی است. 

سوءمدیریت، نابسامانی مرزهای استان و خاصه بازارچه‌های موقت مرزی، عدم تحقق وعده‌های مسوولان اجرایی در قبال مرزنشینان، نبود درآمد پایدار در مرزهای کردستان و نبود بنگاه‌های اشتغالزا در این مناطق زمینه‌ساز اتفاقات ناخوشایند در مناطق مرزی کردستان است.

 

برخی از خانواده‌ها در مناطق مرزی استان که منبع تامین معیشت ثابتی ندارند، مسیر کوله‌بری را به عنوان یک منبع درآمدی برگزیده‌اند، مسیری که پر از حوادث و اتفاقاتی است که گاه از پرتگاه‌ها و صخره‌ها به پایین سقوط می‌کنند و گاه مانند «آزاد و فرهاد» در اثر کولاک و سرما جان می‌دهند.

 

«آزاد و فرهاد خسروی» دو نوجوان کوله‌بر مریوانی هفته گذشته در ارتفاعات «تته» اورامانات در حین بازگشت گرفتار کولاک و سرما ‌شدند که جسد بی‌جان این دو برادر 17 و 14 ساله پس از چهار روز جستجو پیدا شد.

 

عوامل رسانه‌ای ضدانقلاب در جریان ناآرامی‌های اخیر بعد از گرانی قیمت بنزین با انتشار اخبار جهت‌دار تلاش می‌کردند اعتراضات به‌حق مردم را به سمت اغتشاش سوق دهند و اگرچه توطئه‌هایی از قبل برنامه‌ریزی شده بود و با کمک برخی عوامل داخلی و خارجی آشوب‌هایی به پا کردند و به اموال عمومی خسارت‌هایی وارد شد اما مردم انقلابی خیلی زود صف خود را از اغتشاشگران جدا کردند و در مقابل آنان ایستادند.

 

این افراد بعد از ناکامی در توطئه بنزینی، این حادثه را دست‌مایه خود قرار داده و می‌خواهند از ناراحتی و داغ خانواده این دو نوجوان و مردم کردستان به نفع خود بهره‌برداری نمایند.

 

«علی جوانمردی» خبرنگار تجزیه‌طلب «صدای آمریکا» که بسیاری از اعضای خانواده‌اش از عناصر ضدانقلاب هستند، از جمله عوامل معاند و معلوم‌الحالی است که برای ضربه به جمهوری‌ اسلامی از هیچ خدمتی به اربابان آمریکایی و صهیونیستی خود فروگذار نیست.

 

جوانمردی و امثال او در رسانه‌ها و شبکه‌های اجتماعی در تلاش هستند تا با استفاده از یک جریان رسانه‌ای، حادثه ناگوار مرگ کوله‌بران مریوانی را به یک بحران تبدیل کنند اما غافل از اینند که همین مردم برای جمهوری اسلامی ایران هزینه‌های زیادی داده‌اند و به هر قیمتی از آن صیانت خواهند کرد.

 

سیدمحمد حسینی وزیر اسبق فرهنگ و ارشاد اسلامی در صفحه شخصی خود در توییتر با انتشار تصاویری از کانال تلگرامی ضدانقلاب در مورد مسلح‌بودن اشرار در اغتشاشات اخیر ایران، نوشت: کانال تلگرامی «آوا تودی» که مروج خشونت، آشوب و براندازی است، با انتشار عکس‌هایی مسلح‌بودن عناصر اغتشاشگر را اثبات کرده است.

 

وی افزوده است، گرداننده این کانال «علی جوانمردی» است که در پوشش خبرنگار صدای امریکا با سازمان سیا و گروه‌های تجزیه‌طلب همکاری دارد.

 

جدای از این عوامل خودفروخته و ابزار دست بیگانگان، این روزها در فضای مجازی و سایر رسانه‌های در اختیار جریان اپوزسیون داخلی و گروه‌های معاند نظام، هر اتفاق و حوادثی از نوع طبیعی و یا غیرطبیعی را به نهادهای انقلابی و مجموعه حاکمیت ربط می‌دهند، کسی منکر کوتاهی‌ها و یا قصورات در اجرای برخی قوانین و دستورالعمل‌ها نیست اما مجموعه حاکمیتی و نیروهای نظامی و خاصتا سپاه و بسیج که برخاسته از بطن مردم هستند، در دفاع از حق مشروع مردم از هیچ تلاشی فروگذار نبوده و نیستند.

 

آنچه در این چند روزه بعد از حادثه کوله‌بران مریوانی در فضای رسانه‌های دشمنان شاهد هستیم ارتباط این موضوعات به نهادهایی همچون سپاه و حاکمیت است اما همه شاهد بودند که از همان دقایق نخست، نیروهای سپاه و بسیج مردمی سروآباد و مریوان هم پا به پای مردم در آن منطقه صعب‌العبور به جستجو پرداختند تا بلکه اثری از فرهاد 17 ساله بیابند و این مصداق بارز احساس مسوولیت نهادهای انقلابی در قبال مردم است.

 

 

بسیج مردمی و سپاه در طول آن چند شبانه‌روز در کنار مردم بودند ضمن اینکه در این جستجو نیروهای بسیجی آذوقه جستجوگران را هم تامین می‌کردند و پا به پای مردم بیل می‌زدند و برف‌روبی می‌کرند اما متاسفانه پس از چهار روز جستجو، جسد بی‌جان فرهاد کولبر پیدا شد.

 

به اعتقاد نگارنده، آنچه واضح و مبرهن است، مردم کردستان تحت تاثیر موج‌سواری رسانه‌های ضدانقلاب قرار نمی‌گیرند و هیچ وقت در راستای دفاع از میهن اسلامی خویش عقب نمی‌نشینند هر چند این ادعا در برهه‌های زمانی بحرانی کشور به اثبات رسیده است.


منبع: خبرگزاری فارس

شناسه خبر 15577