شناسه خبر:15435
1398/10/2 09:45:19

سپهرغرب، گروه خبر: شهردار ایلام از سرمایه‌گذاری 200 میلیارد ریالی برای ساخت تله‌کابین در این شهر خبرداد و گفت: این پروژه در فضایی به وسعت پنج هزار متر مربع ساخته می‌شود.

طالب صادقیان دراین‌باره اظهار کرد: با مشارکت سرمایه‌گذار، بزرگ‌ترین شهر بازی غرب کشور در جغاسبز ایلام راه‌اندازی می‌شود.

وی با بیان اینکه این شهربازی با سرمایه‌گذاری بالغ‌بر 200 میلیارد ریال در فضایی به وسعت پنج هزار متر مربع ساخته می‌شود، بیان کرد: عملیات نصب قطعات این شهربازی به‌زودی آغاز و ظرف مدت پنج ماه آماده افتتاح و بهره‌برداری می‌شود.

شهردار ایلام ادامه داد: همچنین در حال نهایی کردن توافقی دیگر با این سرمایه‌گذار برای احداث تله‌کابین در منطقه ارغوان ایلام به‌صورت مشارکتی هستیم که این پروژه یکی از خواسته‌ها و مطالبات چندین ساله مردم ایلام است.

صادقیان تصریح کرد: در کنار ساخت تله‌کابین، اقدام به احداث مجموعه‌ای خدماتی شامل اسکان، امکانات رفاهی و پذیرایی با رویکرد بوم‌گردی محلی در انتهای مسیر تله‌کابین و مشرف‌ به ارتفاعات کل انار» خواهد شد.

وی با اشاره به اینکه احداث تله‌کابین در منطقه بکر و زیبای ارغوان با چشم‌انداز زیبای کوه‌های اطراف شهر ایلام، قطعاً در جذب گردشگر داخلی و خارجی و درآمدزایی مردم تأثیرگذار خواهد بود، اذعان کرد: در صورت توافق نهایی با سرمایه‌گذار، 50 نفر به‌صورت مستقیم و برای ده‌ها نفر دیگر از جوانان شهر ایلام به‌صورت غیرمستقیم شغل ایجاد می‌شود.

شهردار ایلام افزود: هم‌جواری با کشور عراق ظرفیت خوبی برای توسعه صنعت گردشگری در استان است و با ساخت تله‌کابین و شهربازی در کنار سایر کارهای در حال انجام، ایلام به قطب گردشگری تبدیل می‌شود.

صادقیان از همراهی و نگاه بلند اعضای شورای شهر در تصویب این دو طرح و همچنین حمایت‌های همیشگی استاندار ایلام تقدیر کرد.

شناسه خبر 15435