شناسه خبر:15257
1398/9/28 08:49:17

 سپهرغرب، گروه خبر: در آستانه برگزاری کنگره آیت‌الله تألهی از دیوار نگاره و چهره این شخصیت عرفانی رونمایی شد.

مراسم رونمایی از یادمان آیت‌الله تألهی روز گذشته بعد از نماز ظهر و عصر در مسجد منسوب به این عالم برجسته واقع در محله جولان شهر همدان با حضور فرزند این عالم وارسته، سردار مهدی فرجی و تنی چند از مدیران ارشد استانی برگزار شد.

جانشین سپاه انصارالحسین (ع) همدان در این مراسم با اشاره به دوران کودکی خود که با آیت‌الله تألهی در یک محله سکونت داشت، اظهار کرد: این شخصیت عرفانی همیشه برای خواندن نماز عازم مسجد می‌شد.

سردار مهدی فرجی ادامه داد: گاهی در زمان بازگشت از مدرسه، آیت‌الله تألهی را می‌دیدیم و ناخداگاه سکوت کرده و مغلوب شخصیت بزرگ وی می‌شدم.

وی با بیان اینکه در طول حیات آن عالم فقید، بزرگانی به استان همدان می‌آمدند و از ایشان در خصوص مشکل یا شبهه پیش‌آمده چاره‌جویی می‌کردند، تصریح کرد: روزی یکی از مسؤولان که از تهران آمده بود، خواستار دیدار با وی شد و بعد از هماهنگی‌ها، آن عالم وارسته را در کنار مسجد میرزاتقی ملاقات کرد و قبل از اینکه سؤالش را مطرح کند، آیت‌الله تألهی به اوگفت که «مدارا کردن با مردم» و پاسخ وی را داد.

جانشین سپاه انصارالحسین(ع) همدان با اشاره به ارتباط رزمنده‌ها با این عالم بزرگوار، عنوان کرد: بیشتر رزمنده‌ها که از منطقه برمی‌گشتند به شوق دیدار آیت‌الله نجفی و آیت‌لله تألهی خواستار ملاقات بودند و آن‌ها نیز با روی باز پذیرای رزمنده‌ها می‌شدند که این ویژگی کمتر در رسانه‌ها بازتاب داشته‌است.

سردار فرجی افزود: آیت‌الله تألهی طی سال‌های جنگ تحمیلی به دلیل کهولت سن نمی‌توانستند در مناطق عملیاتی حضور داشته باشند، اما دوستان همیشه اصرار به حضور وی در جبهه داشتند تا همه رزمنده‌ها از حضور آن عالم وارسته بهره‌مند شوند.

وی اضافه کرد: آیت‌الله تألهی می‌فرمود که بسیار مشتاق به حضور هستم، اما راضی نیستم مردان خدا را به زحمت بیندازم، اما در اینجا همه فکرم رزمنده‌ها و دعا برای پیروزی آن‌ها است.

جانشین سپاه انصارالحسین(ع) همدان در پایان با بیان اینکه دنیا در نظر آیت‌الله تألهی بسیار ناچیز بود، خاطرنشان کرد: آن عالم بزرگوار همیشه این جمله امام خمینی (ره) مبنی بر اینکه حفظ نظام اسلامی اوجب واجبات است را تکرار و بر آن تأکید می‌کرد.

وحید علی‌ضمیر، معاون خدمات شهری شهرداری همدان نیز با اشاره به جایگاه ویژه آیت‌الله تألهی در مباحث دینی، علمی و مذهبی، گفت: مجموعه شهرداری نیز در راستای انجام وظایف خود نسبت به آن شخصیت بزرگ با تمام توان و بسیج همه امکانات، اقداماتی را درزمینه تبلیغات شهری و برگزاری کنگره به کار گرفته‌است.

وی اضافه کرد: نصب تبلیغات در سطح شهر و به‌صورت ویژه ساخت و نصب سنگ‌نگاره در ابتدای بلوار آیت‌الله تألهی و چاپ پوستر ازجمله کارهایی بوده که انجام شده‌است.

مسعود ملکی، مسؤول کمیته اطلاع‌رسانی کنگره آیت‌الله تألهی نیز، اظهار کرد: رونمایی از سنگ‌نوشته و تابلوی بیلبورد در ابتدای بلوار آیت‌الله تألهی که توسط شهرداری آمادهشده، ازجمله برنامه‌هایی بود که طی امروز انجام می‌شود.

وی ادامه داد: امشب پس از نماز مغرب و عشاء اهالی محله جولان میزبان بخش عمومی کنگره هستند که در عباسیه این محله برگزار می‌شود و آیت‌الله صدیقی میهمان این ویژه‌برنامه است.

شناسه خبر 15257