شناسه خبر:14909
1398/9/20 09:30:11

سپهرغرب، گروه خبر: معاون بهره‌برداری و مدیر امور آبفای شهر ایلام از طرح بهسازی چشمه‌های گل‌گل تا یک‌ماه آینده خبر داد و گفت: نزدیک به 40 درصد آب شهر ایلام از چشمه گل‌گل تامین می‌شود.

رحیم دوست‌محمدی معاون بهره برداری و مدیر امور آبفای شهر ایلام روز گذشته در جمع خبرنگاران گفت: نزدیک به 40 درصد آب شهر ایلام از چشمه گل‌گل تامین می‌شود و در پی مکاتبات و پیگیری‌های صورت گرفته طرح بهسازی چشمه‌های گل‌گل تا یک‌ماه دیگر آغاز می‌شود.

وی افزود: به منظور اطمینان از سلامت و بهداشت آب، آزمایشگاه شرکت با به‌روزترین تجهیزات آزمایشگاهی آزمایشات لازم آب را انجام داده تا آب سالم و بهداشتی دسترس شهروندان قرار گیرد و همچنین آب استان به صورت مستمر از طریق مرکز بهداشت نیز نمونه‌گیری می‌شود.

معاون بهره‌برداری و مدیر امور آبفای شهر ایلام اظهار کرد: با توجه به افزایش جمعیت شهری و مشکلات زیست‌محیطی و همچنین عدم ظرفیت کافی تصفیه‌خانه فاضلاب شهر ایلام، طرح ارتقا و افزایش ظرفیت در دستور کار شرکت آب و فاضلاب شهری استان ایلام قرار گرفت است.

وی تصریح کرد: این پروژه با اعتباری بالغ بر 420 میلیارد ریال در حال اجرا است و در صورت حمایت مسئولان استانی و تخصیص به موقع اعتبارات فاز یک طرح ارتقای تصفیه‌خانه فاضلاب شهر ایلام در آینده نزدیک به بهره‌برداری خواهد رسید.

دوست‌محمدی ادامه داد: با اجرای این فاز علاوه بر تحت پوشش قرار گرفتن جمعیت فعلی، با بالا رفتن معیارهای زیست محیطی مشکل بو نیز حل خواهد شد.

وی با بیان اینکه صددرصدجمعیت شهری ایلام از آب شرب سالم و بهداشتی بهره مند هستند، یادآور شد: منابع اصلی تولید آب شهر ایلام از سه منبع سد، چشمه‌گل‌گل و چاه‌ها تامین می‌شود و شهر ایلام با جمعیت بالغ بر 230 هزار نفری در قالب 74 هزار مشترک 100درصد آن از آب شرب سالم و بهداشتی بهره‌مند هستند.

گفتنی است؛ بیش از 94 درصد جمعیت در قالب 64 هزار مشترک تحت پوشش خدمات فاضلاب قرار دارند.

شناسه خبر 14909