شناسه خبر:14554
1398/9/11 09:29:31
برای ماندگاری گنجینه‌های ارزشی «هنر» را وارد میدان کنید

جشنواره «حبیب حرم» با معرفی برگزیدگان به کار خود پایان داد

سپهرغرب، گروه خبر: مسؤول مؤسسه فرهنگی پاسداران اهل قلم بر لزوم پرداختن به گنجینه‌‌های ارزشی به زبان هنر تأکید کرد و گفت: اگر می‌خواهیم این گنجینه ماندگار شود، هنر باید به کمک این حماسه‌ها بیاید.

سردار محمدعلی آسودی روز گذشته در اختتامیه سومین جشنواره «حبیب حرم» در همدان با بیان اینکه جمهوری اسلامی گنجینه‌ بزرگی به نام دفاع مقدس دارد، اظهار کرد: دو گنجینه دفاع از حرم و مقاومت و دفاع از امنیت را نیز باید به این بخش اضافه کرد.

وی با اشاره به اینکه شهدای بسیاری برای حفظ امنیت کشور از تمام هستی خود گذشتند، تصریح کرد: شهید ابراهیمی در حوادث اخیر برای حفظ امنیت با دست خالی، اغتشاشگران را به آرامش فرامی‌خواند، اما ظالمانه و با سلاح گرم و سرد ازجمله خنجر به شهادت رسید که نباید این گنجینه‌های دفاع از امنیت را فراموش کنیم.

مسؤول مؤسسه فرهنگی پاسداران اهل قلم بر لزوم پرداختن به گنجینه‌‌های ارزشی به زبان هنر تأکید کرد و گفت: اگر می‌خواهیم این گنجینه ماندگار شود، هنر باید به کمک این حماسه‌ها بیاید.

وی با اشاره به اینکه فرماندهان، بسیجیان و ایثارگران به‌موقع و به‌هنگام برای وصف جوانمردی‌ها ورود کرده‌اند، عنوان کرد: این حماسه‌ها و توصیف ایثارگری‌ها بدون بهره‌گیری از هنر ممکن نیست و باید با هنر به نسل امروز منتقل شود.

آسودی با بیان اینکه در هنرهای هفتگانه باید از حماسه‌آفرینی‌ها استفاده کنیم، اذعان کرد: علاوه بر عرصه دفاع مقدس باید دفاع از حرم و امنیت را نیز در هنرمندی‌ها جای داد و از این موضوع غافل نشد.

وی با اشاره به بیانیه گام دوم انقلاب و اینکه متأسفانه به آن کمتر پرداخته شده‌‏است‌، افزود: مقام معظم رهبری بارها این بیانیه را تشریح کرده و فرموده‌اند که «کارگروه‌های فرهنگی مهم است و باید در ابعاد مختلف شکل گیرد»، اکنون کارگروه‌های مختلف در سراسر کشور شکل گرفته و می‌تواند تأثیرگذاری عمیقی داشته باشد.

مسؤول مؤسسه فرهنگی پاسداران اهل قلم با تأکید بر اینکه هنرمند می‌تواند واقعیت داستان را در قالب شعر، نمایش و کتاب بیان کند، خاطرنشان کرد: اگر با بهره‌گیری از هنر و تبیین ارزش‌های نظام و انقلاب نتوانیم کاری کنیم، انتقال پیام و آگاهی بیشتر به مردم نیز به شکل گسترده اتفاق نخواهد افتاد.

وی اضافه کرد: در مجموعه پاسداران اهل قلم که قلم به دست گرفته و به عرصه مبارزه با جنگ نرم ورود کرده‌اند بیش از چهار هزار نویسنده در 15 رشته فعالیت دارند.

مسؤول بسیج هنرمندان استان همدان نیز در ادامه با بیان اینکه این جشنواره با حضور 156 هنرمند در بخش‌های شعر، داستان، نمایش محیطی، موشن‌‏گرافیک و نماهنگ برگزار شد، عنوان کرد: موضوع جشنواره حبیب حرم فرهنگ ایثار و شهادت، استکبارستیزی، جبهه مقاومت و شهدای مدافع حرم با محوریت سرلشکر حاج حسین همدانی است.

رسول کرمی ادامه داد: 400 اثر به دبیرخانه جشنواره ارسال شده که این تعداد در بخش شعر، داستان، نمایش محیطی و موشن‌گرافیک و نماهنگ بوده‌است.

وی با بیان اینکه مجموع برگزیدگان بخش شعر هشت نفر بودند، تصریح کرد: در بخش نمایش محیطی 6 گروه و در بخش داستان نیز هشت نفر برگزیده شدند.

مسؤول بسیج هنرمندان استان همدان با اشاره به اینکه در این دوره از 10 استان شرکت‌کننده داشتیم، بیان کرد: برگزیدگان از استان‌های گیلان، اصفهان، مازندران، قزوین، قم، یزد، مرکزی و تهران هستند.

در این مراسم از خانواده شهیدان سعید اسلامیان، شهید شاخص استان همدان در سال 98 تجلیل شد.

رونمایی از کتاب «حدیث حاضر غایب» روایتی از زندگی حاج حسین همدانی به روایت سردار مظاهری و نویسندگی محسن صیفی‌کار از دیگر بخش‌های مراسم پایانی جشنواره حبیب حرم بود.

شناسه خبر 14554