شناسه خبر:14172
1398/9/5 09:53:14
مدیرعامل سازمان همیاری شهرداری‌های استان همدان:

بخشی از سود سهامداران علیصدر پرداخت می‌شود

سپهرغرب، گروه خبر - طاهره ترابی‌مهوش: مدیرعامل سازمان همیاری شهرداری‌های استان همدان گفت: بر اساس مصوبه مجمع سهام‌داران، بخشی از سود سهامداران علیصدر طی سال جاری پرداخت می‌شود.

مهدی مجیدی، مدیرعامل سازمان همیاری شهرداری‌های استان همدان با حضور در غرفه گروه رسانه‌ای سپهرغرب در نمایشگاه دستاوردهای 40 ساله بسیج استان همدان که در غرفه شماره 12 قرار دارد به تعدادی از سؤالات خبرنگاران این رسانه پاسخ داده که در ادامه می‌خوانید:

مدیرعامل سازمان همیاری شهرداری‌های استان همدان در پاسخ به این سؤال که در راستای سرمایه‌گذاری چه رویکردی را دنبال می‌کنید؟ گفت: این سازمان بنا به رسالتی که دنبال می‌کند می‌بایست در انجام پروژه‌هایی که توسط شهرداری‌های استان دنبال می‌شود، پشتیبانی و حمایت لازم را داشته باشد.

مهدی مجیدی اظهار کرد: این رسالت در بخش‌های مختلف پیگیری می‌شود و در اجرای پروژه‌های عمرانی بنا به درخواست شهرداری‌ها حمایت لازم نیز صورت می‌پذیرد.

وی با بیان اینکه در خصوص مسائل مرتبط با کارکنان همچون مشکلات معیشتی، بیمه‌های تکمیلی، پوششی و همچنین بیمه‌های شهروندی با توجه به نمایندگی این سازمان در استان فعالیت‌های لازم دنبال می‌شود، اذعان کرد: ازآنجایی‌که تقویت ماشین‌آلات نقش مهمی در راستای کسب درآمد برای شهرداری به‌عنوان یکی از مهم‌ترین محورهای فعالیت این سازمان دارد، در این بخش ورود جدی داشته‌ایم.

مجیدی افزود: طبق آمار 6 ماه گذشته کلیه ماشین‌آلات عمرانی تعمیر و تجهیز شده و فعال است چنانکه در این بخش شاهد رشد 300 درصدی در مقایسه با 6 ماه قبل از آن هستیم.

وی با اشاره به اینکه در حال حاضر هزینه جاری سازمان همیاری از محل درآمد ماشین‌آلات تأمین می‌شود، اذعان کرد: به دنبال احداث یک پروژه مسکونی و تجاری در بلوار بعثت نیز هستیم.

مدیرعامل سازمان همیاری شهرداری‌های استان همدان با بیان اینکه مقدمات کار برای این پروژه فراهم شده و طی ماه‌های آتی پروانه کار نیز اخذ می‌شود، عنوان کرد: این پروژه نیز منبع درآمد مناسبی برای شهرداری‌های استان خواهد بود.

مجیدی با بیان اینکه طی ماه‌های اخیر نیز بازدید‌هایی از واحدهایی همچون تولید آسفالت در شهرهای مختلف داشتیم، ادامه داد: ازآنجایی‌که یکی از مصالح مورد نیاز روزانه شهرداری‌ها مصالح سنگی و آسفالت است بنا به پیشنهاد‌های ارائه‌شده از سوی تولیدکنندگان آن مبنی بر مشارکت و حتی واگذاری واحدها به سازمان همیاری‌ها، بازدید از این واحدها در دستور کار قرار گرفت.

وی با بیان اینکه رایزنی با یکی از این واحدها مراحل نهایی خود را طی می‌کند، خاطرنشان کرد: در صورت تحقق این موضوع سازمان می‌تواند با همکاری چند شهرداری صاحب کارخانه آسفالت شود.

مدیرعامل سازمان همیاری شهرداری‌های استان همدان با بیان اینکه این واحدها در نزدیکی شهر قهاوند قرار دارند، ادامه داد: این سازمان متعلق به شهرداری‌ها و دهیاری‌های استان است، پس در انجام هر پروژه اعم از خرید وسایل پارکی تا اجرای طرح‌های عمرانی می‌تواند همراهی لازم را با شهرداری‌ها و دهیاری‌ها داشته باشد.

مجیدی در واکنش به مسئله مطرح‌شده از سوی مدیران شرکت سیاحتی علیصدر مبنی بر اینکه اساسنامه این شرکت غیرانتفاعی است درنتیجه نه‌تنها سودی به سهامداران پرداخت نخواهد شد بلکه نیازمند افزایش سهام سهامداران برای ایجاد و تقویت زیرساخت‌ها نیز هستند، اظهار کرد: طبق آخرین مصوبه مجمع شرکت سیاحتی علیصدر قرار است بخشی از سود این شرکت بین سهام‌داران تقسیم شود.

وی با بیان اینکه طبق مصوبه امسال بخشی از سود تقسیم خواهد شد، اذعان کرد: ما تابع مصوبه هستیم.

مدیرعامل سازمان همیاری شهرداری‌های استان همدان در واکنش به اینکه عنوان می‌شود شرکت غیرانتفاعی است، گفت: طبق مصوبه مجمع تاکنون رویکرد شرکت بر تقویت زیرساخت‌ها بوده اما امسال با توجه به اینکه سوددهی شرکت جوابگوی زیرساخت‌ها بوده، بنابراین با مصوبه همین مجمع بخشی از سود تقسیم خواهد شد.

شناسه خبر 14172