شناسه خبر:14074
1398/9/3 08:49:51

سپهرغرب، گروه خبر: مدیرکل حفاظت محیط زیست استان همدان گفت: طرح قرق‌های اختصاصی به منظور گردشگری باضابطه برای علاقه‌مندان به شکار قانونی برای دو منطقه در استان همدان آماده شده است.

محسن جعفری‌نژاد بسطامی در نشست با مدیرکل  میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری همدان از برگزاری نوزدهمین نمایشگاه بین‌المللی محیط زیست در اسفندماه در همدان خبر داد و اظهار کرد: استان همدان در این نمایشگاه با رویکرد «گردشگری سبز و پاک» حضور خواهد یافت.

وی با اشاره به انجام بررسی لازم به منظور برگزاری جایزه سال میهمان‌نوازی در استان همدان با رویکرد محیط زیستی از آمادگی برای همکاری با عوامل خصوصی و دولتی این برنامه ملی با رویکرد محیط زیستی خبر داد.

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان همدان در ادامه با بیان اینکه عنوان «همدان، شهر سبز پایدار» نباید در حد یک نام و همایش باقی بماند تأکید کرد: باید برای این مهم برنامه عملیاتی تعریف شود.

وی وجود پسماندهای بین راهی در مسیرهای ورودی استان را عاملی مخرب در گردشگری همدان عنوان کرد و گفت: از آن جا که معیارهای گردشگری در کشور بالا رفته است باید به این مسائل نگاهی عمیق‌تر و دقیق‌تر شود.

جعفری‌نژاد از اتمام مطالعات طرح گردشگری منطقه حفاظت شده خانگرمز خبر داد و بیان کرد: با راه‌اندازی خانه‌های بوم‌گردی در اطراف این منطقه، رونق اقتصاد محلی با استفاده از تولیدات بومی و حضور سرمایه‌گذار می‌توان اقدامات شایسته‌ای را انجام داد.

وی با بیان اینکه طرح قرق‌های اختصاصی به منظور گردشگری باضابطه برای علاقمندان به شکار قانونی برای دو منطقه در استان همدان آماده است گفت: با استفاده از ظرفیت سرمایه‌گذاران می‌توان این طرح‌ها را به منصه ظهورر رساند.

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان همدان نیز با تاکید بر رعایت ضوابط محیط زیستی در طرح‌های گردشگری گفت: دغدغه‌مندی مردم نسبت به مقوله محیط زیست و میراث فرهنگی و گردشگری، سرمایه اصلی ماست.

علی مالمیر با بیان اینکه آمادگی داریم طرح‌های محیط زیستی با محوریت گردشگری را در بسته سرمایه‌گذاری در حوزه گردشگری لحاظ کنیم از پایلوت شدن همدان به عنوان شهر گردشگر در کشور خبر داد.

 

شناسه خبر 14074