شناسه خبر:13985
1398/8/26 10:30:50

سپهرغرب، گروه خبر: رئیس سازمان فرهنگی، اجتماعی، ورزشی شهرداری همدان گفت: به‌زودی طرحی با عنوان اتاق بازی مادر و کودک برای نخستین بار در شهرک مدنی احداث خواهد شد تا مادران بتوانند با بازی‌های متنوع و هدف‌دار، ساعت‌هایی را در بیرون منزل و کنار فرزندان خود با خاطری آسوده بازی کنند.

روح الله وجدی‌هویدا از افتتاح غرفه‌ای در نمایشگاه کودک و نوجوان طی هفته جاری خبر داد و عنوان کرد: این نمایشگاه با شعار شهرداری همدان دوست‌دارکودکان آغاز به کار خواهد کرد.

وی در خصوص برگزاری غرفه‌ای در راستای شهر دوست‌دار کودک، عنوان کرد: در این غرفه تمامی خدمات ارائه شده شهرداری همدان برای کودکان و نوجوانان در حوزه‌های مختلف ورزشی، خدمات شهری، عمرانی، شهرسازی و اجتماعی معرفی خواهد شد تا شهروندان با این خدمات آشنایی پیدا کنند.

رئیس سازمان فرهنگی، اجتماعی، ورزشی شهرداری همدان خاطرنشان کرد: هدف این است که همشهریان ضمن آشنایی با خدمات شهرداری در راستای شهر دوست‌دار کودک با ارائه نظرات خود به ما در رسیدن به این هدف که همدان به‌عنوان یکی از شهرهای پیشرو در حوزه دوستدار کودک قرار بگیرد، کمک کنند.

وجدی‌هویدا ابراز کرد: طرح شهر دوستدار کودک کشوری بوده و همدان جزء شهر‌های پیشرو در اجرای این طرح است.

وی از گسترش اتاق‌های مادر و کودک در سطح شهر خبر داد و اذعان کرد: این اتاق‌ها در شهر فقط به تعداد محدودی است که برای رفاه مادران در بیرون منزل در حال گسترش است.

رئیس سازمان فرهنگی، اجتماعی، ورزشی شهرداری همدان با ابراز تأسف از نبود اتاق بازی مادر و کودک در سطح شهر، گفت: باید مکانی وجود داشته باشد که مادران بتوانند با بازی‌های متنوع و هدف‌دار ساعت‌هایی را در بیرون منزل در کنار فرزندان خود با خاطری آسوده بازی کنند.

وجدی‌هویدا اذعان کرد: طراحی این کار با همکاری تشکل‌های فعال در حوزه کودک انجام گرفته‌است و به‌زودی نخستین اتاق بازی کودک در شهرک شهید مدنی ساخته می‌شود.

این مقام مسول در توضیحات بیشتر در مورد اتاق بازی کودکان افزود:در این اتاق از وسایل و بازی‌های استاندارد استفاده میشودکه با حضورکارشناسان حوزه کودک مشاوراتی به مادران نیز ارائه خواهدشد.

 

شناسه خبر 13985