شناسه خبر:13561
1398/8/14 09:39:34

سپهرغرب، گروه خبر: فرمانده یگان حفاظت منابع طبیعی لرستان گفت: در هفت‌ماهه سپری‌شده از سال جاری هشت هزار کیلوگرم زغال در لرستان کشف شده است.

شیرمحمد مهرنیا با اشاره به اینکه بیشترین کشفیات زغال مربوط به پُلدختر و خرم‌آباد است، اظهار کرد: در هفت‌ماهه سپری‌شده از سال جاری هشت هزار کیلوگرم زغال در لرستان کشف شده است..

وی افزود: پرونده برای مجرمان تشکیل شده و مرجع قضائی به آن‌ها رسیدگی کرده است.

فرمانده یگان حفاظت اداره کل منابع طبیعی لرستان در پاسخ به این پرسش که آیا مجازات قاچاقچیان زغال بازدارنده است؟ توضیح داد: قوانین قدیمی است و به نظر می‌رسد قانون باید مجازات سختگیرانه‌تری اعمال کند.

مهرنیا با بیان اینکه فصل پاییز قاچاق زغال در استان لرستان افزایش بیشتری پیدا می‌کند، گفت: ما در همه مناطق گشت‌های ایست و بازرسی داریم، اما با کمبود نیروی انسانی‌ و تجهیزات مواجه هستیم؛ این درحالی است که اگر نیروی انسانی و‌ تجهیزات افزایش پیدا کنند، با کاهش قاچاق زغال روبرو خواهیم بود.

فرمانده یگان حفاظت منابع طبیعی لرستان با تأکید بر نقش مشارکت مردم و جوامع محلی در جلوگیری از قاچاق زغال و‌ دیگر جرائم منابع طبیعی، خاطرنشان کرد: شماره تلفن 1504 همواره آماده شنیدن گزارش‌های مردمی درخصوص تهدیدات منابع طبیعی است.

شناسه خبر 13561