شناسه خبر:13110
1398/7/28 10:13:47

سپهرغرب، گروه خبر: مسئول موکب دلدادگان حسینی در شهر کربلا گفت: آشپزخانه این موکب در سه وعده غذایی دایر است و تاکنون حدود چهار هزار زائر را اسکان داده‌ایم.

حسن اسدی‌چگنی در جمع خبرنگاران اظهار کرد: موکب ما مدت سه سال است که ایام اربعین در شهر کربلا مستقر می‌شود و در بخش‌های اسکان، تعذیه، فرهنگی و ایستگاه پرستاری به زائران حسینی خدمت می‌کند.

وی تصریح کرد: آشپزخانه این موکب در سه وعده غذایی دایر است و از 17 مهرماه تاکنون حدود چهار هزار زائر را اسکان داده‌ایم.

مسئول موکب دلدادگان حسینی در شهر کربلا خاطرنشان کرد: بخش‌های کفاشی، خیاطی و سقاخانه از دیگر غرفه‌های موجود در موکب دلدادگان حسینی بوده و با همسایگان عراقی نیز یک تعامل دوسویه برقرار کرده‌ایم.

اسدی‌چگنی با اشاره به اینکه ما بخش‌های حمام و آشپزخانه و تمام قسمت‌های دیگر را خودمان در موکب دایر کرده‌ایم، یادآور شد: کمبود آب و یخ از مشکلاتی بوده که در مواکب هست و با وجود حجم قابل‌ توجهی پتو که برای زائران تدارک دیده‌ایم، اما با توجه به استقبال زائران، به تعداد بیشتری پتو نیاز داریم.

وی افزود: منابع مالی موکب دلدادگان حسینی مردمی بوده و بخشی از هزینه‌ها نیز توسط مدیریت بانک حکمت ایرانیان تأمین می‌شود.

مسئول موکب دلدادگان حسینی در شهر کربلا با تأکید بر اینکه حضور مواکب در کشور عراق باعث اتحاد مسلمانان شده و شعار «حب‌الحسین یجمعنا» همه ما را گرد هم آورده‌ است، گفت: تنها سفره‌ای که فقیر و غنی در آن یکسانند، سفره امام حسین (ع) است و انشاالله وحدت مسلمانان روزبه‌روز بیشتر شود.

شناسه خبر 13110