شناسه خبر:12438
1398/7/8 09:15:34

سپهرغرب، گروه خبر: مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان همدان گفت: با پیگیری نماینده مردم تویسرکان در مجلس، موافقت‌نامه مبادله 30 میلیارد تومان اعتبار برای پروژه‌های آب و فاضلاب تویسرکان انجام شد.

سید هادی حسینی‌بیدار روز گذشته در شورای انسجام‎بخشی آب و آبفا که با حضور نماینده مردم تویسرکان و فرماندار این شهرستان و معاونان شرکت‌های آبفای استان همدان، آب منطقه‌ای و آبفای روستایی استان در خصوص همکاری‌های صنعت آب و آبفای استان و رفع برخی مشکلات باقیمانده در شهرستان برگزار شد، با ارائه گزارشی از اقدامات انجام‌شده در بخش آب و فاضلاب شهری تویسرکان، اظهار کرد: 100 درصد جمعیت شهر سرکان و 90 درصد جمعیت شهر تویسرکان زیر پوشش شبکه فاضلاب شهری قرار دارند که برای اتمام این پروژه نیازمند 25 میلیارد تومان اعتبار هستیم.

وی افزود: در بخش فاضلاب شهرستان با توجه به انعقاد موافقت‌نامه فاضلاب شهر تویسرکان و اتمام اعتبار در این بخش، انجام پروژه‌های فاضلاب غیرممکن بود که با پیگیری‌های محمدمهدی مفتح، نماینده مردم تویسرکان در مجلس توانستیم 30 میلیارد تومان اعتبار موافقت‌نامه‌ای مبادله کنیم.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان همدان تصریح کرد: از این میزان پنج میلیارد برای تصفیه‌خانه آب تویسرکان و 25 میلیارد نیز برای اتمام شبکه فاضلاب شهر تویسرکان هزینه خواهد شد که با اتمام نقاط باقی‌مانده، 100 درصد جمعیت شهر تویسرکان زیر پوشش خدمات فاضلاب قرار می‌گیرند.

حسینی‎بیدار اذعان کرد: در بخش فاضلاب و بهره‌برداری، با خرید تجهیزات و ماشین‌آلات به سطح پایداری قابل قبولی در شهر تویسرکان رسیده‌ایم.

وی با اشاره به اینکه در بخش آب شهرستان با توجه به افت چاه‌ها و نیاز به تأمین آب از سد سرابی، برآورد پیمانکار برای احداث پکیج تصفیه آب، سه میلیارد تومان بود، ادامه داد: با بررسی و توان متخصصان و کارشناسان شرکت آب و فاضلاب استان توانستیم این پکیج را با مبلغ 400 میلیون تومان و با دبی 60 لیتر بر ثانیه راه‌اندازی کنیم که طی دو سال گذشته نقش بسزایی در تأمین و پایداری آب شرب شهر داشته‎است.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان همدان خاطرنشان کرد: در سالیان گذشته برای تأمین آب شرب شهر تویسرکان 220 لیتر بر ثانیه تولید آب داشتیم که با مهندسی مجدد و مدیریت فشار در شبکه طی سال گذشته، تولید آب به 160 لیتر در ثانیه کاهش یافته‎است.

نماینده مردم تویسرکان در مجلس شورای اسلامی نیز با بیان اینکه به‎منظور بررسی مشکلات شهرستان همواره جلسات جداگانه‌ای با مدیران آب استان داشته‌ایم، گفت: به پیشنهاد مدیرعامل آبفای استان جلسه انسجام‎بخشی با حضور همه اعضای برگزار شد که بررسی تأمین آب روستاهای «دورودان» و «رودآورد» از محل آب شهری و پیگیری اتمام نقاط باقی‌مانده شبکه فاضلاب تویسرکان و سرکان ازجمله موضوعات مورد بررسی در این جلسه بود.

محمدمهدی مفتح با بیان اینکه در حوزه آب شهرستان اقدامات بسیار خوبی انجام شده‎است، عنوان کرد: احداث و افتتاح سد سرابی و تصفیه‌خانه آب در دست احداث آن و راه‌اندازی پکیج تصفیه آب توسط شرکت آب و فاضلاب استان و امور آبفای تویسرکان اقدام بسیار ارزشمندی بود که اگر نبود در دو تابستان گذشته این شهر با قطعی آب مواجه می‌شد.

وی از زحمات و اقدامات انجام شده در حوزه آب شهرستان تقدیر و تشکر کرد و ادامه داد: با توجه به هزینه‌های بالای پروژه‌های آب و فاضلاب شهری و با وجود اتمام زمان برای تخصیص بودجه در حوزه آب شهری با پیگیری‌های شرکت آبفا توانستیم این موضوع را در ردیف بودجه قرار دهیم که برای انجام امور آب و فاضلاب شهرستان بسیار حائز اهمیت است.

فرماندار تویسرکان نیز با مثبت ارزیابی کردن اقدامات انجام‌شده در حوزه آب این شهرستان خواستار پیگیری و تسریع در انجام مشکلات باقی‌مانده در حوزه آب و فاضلاب شهری شد و خاطرنشان کرد: کمبود مخازن ذخیره آب در شهرستان تویسرکان، راه‌اندازی و بهره‌برداری از تصفیه‌خانه آب سد سرابی توسط امور آب و تأمین آب روستاهای رودآور و دورودان از مهم‌ترین اقداماتی است که باید در اولویت قرار گیرد.

سید رسول حسینی افزود: اصلاح شبکه فاضلاب باقی‌مانده در تویسرکان و سرکان نیز در حوزه فاضلاب از مطالبات این شهرستان است.

شناسه خبر 12438