شناسه خبر:12395
1398/7/7 10:09:16

سپهرغرب، گروه خبر: معاون فرهنگی و امور روحانیون مرکز بزرگ اسلامی غرب کشور از راه‌اندازی دبیرخانه سادات در مرکز بزرگ اسلامی غرب کشور خبر داد و گفت: یکی از مهم‌ترین برنامه‌های این دبیرخانه شناسایی سادات شاخص و برنامه‌ریزی برای استمرار برگزاری این‌دست برنامه‌ها خواهد بود.

حجت‌الاسلام مهدی حیدری‌کبیر در کارگروه فرهنگی برگزاری همایش شجره طیبه سادات استان کردستان در سنندج با تبریک ایام هفته دفاع مقدس، اظهار کرد: اگر به خاطر ایثار و ازخودگذشتگی شهدا نبود، نمی‌توانستیم امروز در اوج آسایش و آرامش باشیم.

معاون فرهنگی و امور روحانیون مرکز بزرگ اسلامی غرب کشور افزود: هیچ اختلافی در اصل بین مسلمانان وجود ندارد، اما این اختلافات متأثر از توطئه‌های دشمن است تا هر مسلمانی به برادر دینی‌اش به‌عنوان کافر نگاه کند.

حیدری‌کبیر تصریح کرد:‌ داعشی که خود را از هر مسلمانی مسلمان‌تر می‌داند، تاکنون یک یهودی را نکشته‌، بلکه کشت‌وکشتار آن‌ها در بین مسلمانان‌ است.

وی عنوان کرد: باید از زمینه‌هایی که وجود دارد، در راستای تقریب استفاده کرد؛ قطعاً در بین همه ادیان مذاهب و اقوام اختلاف وجود دارند.

معاون فرهنگی و امور روحانیون مرکز بزرگ اسلامی غرب کشور تأکید کرد: باید برای مقابله با هجمه‌های دشمنان‌ روی اصول اساسی و مشترکات کار کنیم.

وی گفت: امروز وحدت و تقریب دیگر یک انتخاب نیست، یک ضرورت بوده که یکی از زمینه‌های این وحدت و تقریب آثار و بیانات بزرگان است.

حیدری‌کبیر تصریح کرد: ارادت عملی اهل سنت به اهل‌بیت مثال‌زدنی است و ما باید این مباحث را در جامعه بیش‌ازپیش تبیین کنیم.

وی خاطرنشان کرد: سادات یکی از نسل‌های پیامبر است، حالا که سادات مقدم‌تر از همه هستند، نام پیامبر را باید آنان زنده کنند.

معاون فرهنگی و امور روحانیون مرکز بزرگ اسلامی غرب کشور ادامه داد: جمع کردن سادات در کنار هم از اهداف برگزاری این همایش است.

وی خاطرنشان کرد: بعد از 1400 سال که دشمنان این همه تلاش کردند ریشه پیامبر را بزنند، در استانی مانند کردستان این همه فرزند و ریشه پیامبر وجود دارد و این مسئله موجب وحدت بیشتر در جامعه اسلامی می‌شود.

به گفته معاون فرهنگی و امور روحانیون مرکز بزرگ اسلامی غرب کشور، این همایش در دهگلان و با حضور سادات شاخص استان برگزار می‌شود.

حیدری‌کبیر از برپایی نمایشگاهی در حاشیه این همایش خبر داد و گفت: در قالب این نمایشگاه محصولات فرهنگی و آثار نویسندگان اهل قلم و هنر که در حوزه سادات کار کرده‌اند، در معرض دید عموم گذاشته می‌شود.

وی خاطرنشان کرد:‌ تجلیل از سادات اهل قلم و سادات شاخص و دارای جایگاه و پایگاه مردمی از دیگر بخش‌های این همایش خواهد بود.

این مقام مسئول از راه‌اندازی دبیرخانه سادات در مرکز بزرگ اسلامی غرب کشور خبر داد و گفت: یکی از مهم‌ترین برنامه‌های این دبیرخانه شناسایی سادات شاخص و برنامه‌ریزی برای استمرار برگزاری این‌دست برنامه‌ها خواهد بود.

شناسه خبر 12395