شناسه خبر:12154
1398/7/1 10:03:08
نماینده ولی فقیه در کردستان:

استکبار از خود هم نمی‌تواند محافظت کند

سپهرغرب، گروه خبر: نماینده ولی فقیه در کردستان گفت: امروز استکبار نه‌تنها از کشورهایی که اموال و حیثیت آن‌ها را گرفته و تحقیر کرده، توان حمایت ندارد، بلکه نمی‌تواند از خود هم محافظت کند.

روز گذشته آیین رژه یگان‌های نمونه نیروهای مسلح مستقر در سنندج با حضور نماینده ولی فقیه در کردستان، استاندار، فرماندهان سپاه بیت‌المقدس، لشگر 28 پیاده ارتش جمهوری اسلامی، فرماندهی انتظامی کردستان، جمعی از مسئولان اجرایی، خانواده‌های شهدا، روحانیون و اقشار مختلف این شهرستان برگزار شد.

آیت‌الله سیدمحمد حسینی شاهرودی در این مراسم اظهار کرد: این ناتوانی دشمن در حمایت و دفاع از کشورهایی که خود را حامی آن‌ها معرفی کرده، شکست و ضعفش را عیان می‌کند و فروپاشی آن‌ها نیز به‌زودی اتفاق می‌افتد.

وی اضافه کرد: دشمنان و استکبار جهانی زمانی هر اراده‌ای می‌کردند، سریع آن را عملی می‌ساختند، اما امروز از خود هم نمی‌توانند حفاظت کنند.

نماینده مردم کردستان در مجلس خبرگان رهبری با اشاره به هشت سال دفاع مقدس، افزود: آن‌ها از طریق جنگ قصد براندازی انقلاب و نظام جمهوری اسلامی را داشتند، اما وقتی مردم به میدان آمدند نه‌تنها صدام و صدامیان را پشیمان کردند، بلکه به گفته امام راحل ابهت دو ابرقدرت را شکستند.

وی گفت: وقتی جبهه مقاومت شکل گرفت و مسلمانان دست به دست هم دادند، از توانمندی برخواردار شدند؛ امروز کسانی که به دنبال خاورمیانه بزرگ و حاکمیت اسرائیل بودند، به دور خود دیوار می‌کشند و درتلاش برای حفظ خود هستند.

آیت‌الله حسینی شاهرودی با اشاره به اینکه نظام و نیروهای مسلح همیشه از مستضعفین حمایت کرده‌اند، اظهار کرد: خداوند با عنایت به ایران، ما را ازنظر تجهیزات نظامی قدرتمند کرد.

      انقلاب اسلامی توازن قدرت در جهان را برهم زده است

فرمانده سپاه بیت‌المقدس کردستان نیز در این مراسم گفت: انقلاب اسلامی با تکیه بر مؤلفه‌های قدرت خویش امید امت اسلامی و نهضت‌های آزادی‌بخش در جهان شده و توازن قدرت جهانی را برهم زده است.

سردار محمدحسین رجبی اظهار کرد: انقلاب اسلامی خود را به‌عنوان یک قدرت جهانی مطرح کرده و در روند مسائل منطقه‌ای و جهانی تأثیرگذار است.

وی افزود: ولایت فقیه و رهبری امت یکی دیگر از مؤلفه‌های قدرت نظام اسلامی است که کارآمدی خود را بعد 40 سال از انقلاب خوب به‌صورت راهبردی و با تأثیر فراوان به جهانیان نشان داده است.

این مقام مسئول نیروهای مسلح جمهوری اسلامی را یکی دیگر از مؤلفه‌های قدرت ایران بیان و اظهار کرد: این نیروها خود را در قدرت بازدارندگی و اقتدار جهانی با نهایت صلابت نشان داده‌اند.

فرمانده سپاه بیت‌المقدس کردستان گفت: مردم همیشه در صحنه مؤلفه دیگر قدرت انقلاب اسلامی هستند که در طول 40 سال عمر انقلاب همه سختی‌ها را در تراز انقلاب و اسلام به بهترین وجه تحمل کرده‌ و زمینه را برای پیروزهای مختلف فراهم کرده‌اند.

وی افزود: کردستان به لطف خدا و خون پاک شهیدان به استانی امن و درحال توسعه‌ در جمهوری اسلامی ایران تبدیل شده است.

سردار رجبی اضافه کرد: با وجود امنیت پایدار در کردستان، این استان برای توسعه و معیشت پایدار قدم برداشته و مردم استان در متن این پایداری قرار دارند و همواره دشمنان این آب و خاک را مأیوس کرده‌اند.

گفتنی است؛ در این آیین نیروهای مسلح با ادای پُرصلابت کلمه «الله اکبر» آمادگی خود در برابر تمامی توطئه‌های احتمالی را به نمایش گذاشتند و فرزندان خطه خونین‌رنگ کردستان صدای غیوری و سلحشوری مردم کُرد را در گوشه‌ای از ایران عزیز طنین‌انداز کردند.

سان نیروهای مسلح مستقر در کردستان به‌مناسبت سالروز شروع جنگ تحمیلی با هدایت سپاه بیت‌المقدس ضمن تلاوتی چند از قرآن مجید و ادای احترام مسئولان کشوری و لشکری از مقابل تمثال مبارک حضرت امام خمینی (ره)، رهبر معظم انقلاب و شهدای جنگ تحمیلی برگزار شد.

یگان‌های نمونه نیروهای مسلح (ارتش، سپاه، انتظامی، مرزبانی، بسیج مردمی) از مقابل کلام‌الله مجید رژه رفتند و قدرت و آمادگی دفاعی بالای خود را به نمایش گذاشتند.

تیم‌های رژه موتوری، تانک، خودرویی و پیاده‌نظام با نظم خاصی از جلوی جایگاه رژه رفتند و مقتدرانه نشان دادند جمهوری اسلامی و نیروهای مسلح کردستان ازجمله سپاه پاسداران، ارتش جمهوری اسلامی، نیروی انتظامی و بسیج مردمی آماده دفاع در برابر هرگونه تهاجم و تجاوز به ایران اسلامی هستند.

شناسه خبر 12154