شناسه خبر:12085
1398/6/31 08:13:57

سپهرغرب، گروه خبر: مراسم تکریم و قدردانی از تلاش‌های ارزشمند روح‎اله تقی‎زاده، مدیرکل سابق راه‎آهن غرب و معارفه سید سعید ابراهیم‎نژاد، سرپرست اداره کل راه‎آهن غرب برگزار شد.

به گزارش سپهرغرب به نقل از اداره ارتباطات و اطلاع‎رسانی اداره کل راه و شهرسازی استان همدان، در این مراسم نوراله بیرانوند معاون برنامه‌ریزی و اقتصاد حمل‌ونقل راه‌آهن، محمودرضا عراقی معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری، حمیدرضا حاجی‌بابایی نماینده مردم همدان و فامنین در مجلس و حسن ربانی‎ارشد مدیرکل راه و شهرسازی استان همدان حضور داشتند.

معاون برنامه‎ریزی و اقتصاد حمل‎ونقل راه‎آهن در این مراسم با اشاره به اهمیت راه‎آهن و رونق آن در اقتصاد کشور، عنوان کرد: طی دو دهه اخیر با رواج مفهوم توسعه پایدار نگاه به راه‎آهن و جایگاه آن در توسعه کشور نسبت به گذشته متفاوت شده‌است.

نوراله بیرانوند ادامه داد: اگر بخواهیم صنعت گردشگری را در استان توسعه دهیم بدون داشتن یک شبکه ریلی منظم و باکیفیت این امکان وجود نخواهد داشت.

وی با بیان اینکه بالغ بر سه هزار میلیارد تومان سرمایه‎گذاری برای ادامه پروژه راه‎آهن و زیرساخت‌های آن نیاز است، گفت: استفاده از این سرمایه ملی نیاز به یک سازمان‎دهی جدید دارد که باید برای آن برنامه‎ریزی کنیم.

معاون برنامه‎ریزی و اقتصاد حمل‎ونقل راه‎آهن یادآوری کرد: سهم حمل‎ونقل در افق برنامه ششم توسعه از بار، 30 درصد و از مسافر، 20 درصد بوده که از اهداف بالادستی ما است.

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری همدان نیز در این مراسم با اشاره به خدمات ارزشمند وزارت راه و شهرسازی به استان، اذعان کرد: ساخت راه‎آهن تهران- همدان- سنندج قبل از این دولت آغاز شده بود و با پیگیری‌های استاندار سابق و استاندار فعلی این پروژه با سرعت بی‎نظیری تکمیل شد.

محمودرضا عراقی افزود: راه‎آهن همدان- ملایر برای ما بسیار کلیدی است چراکه با پایان این پروژه راه‎آهن از تهران به همدان و از همدان به ملایر و سپس به اراک متصل خواهد شد.

وی در پایان خاطرنشان کرد: خوشبختانه در استان یک کار تیمی در بخش راه‎آهن شکل گرفته و با تعامل و همکاری مجموعه راه و شهرسازی در استان، این پروژه به‎خوبی در حال اجرا است.

 

شناسه خبر 12085