شناسه خبر:12074
1398/6/30 10:18:03
معاون امور عمرانی استانداری همدان تاکید کرد:

«جهانی شدنِ همدان » با راه ابریشم پیوند می‌خورد

سپهرغرب، گروه خبر: معاون امور عمرانی استانداری همدان با اشاره به برگزاری اجلاس جهانی راه ابریشم به مدت یک هفته در همدان تاکید کرد: چهارده سال است ایران تلاش می‌کند تا بتواند میزبان برگزاری نشست‌های جهانی یونسکو باشد و هم اکنون در حالی که هنوز نام همدان به عنوان میزبان اجلاس جهانی سازمان گردشگری در اذهان می‌درخشد، خبر می‌رسد که نخستین نشست جهانی یونسکو در همدان برگزار می‌شود و این مسیر می‌تواند «جهانی شدنِ همدان» را به ارمغان آورد.

محمودرضا عراقی با اشاره به اینکه آغاز مهرماه سال‌جاری رویداد جهانی متمایزی به میزبانی همدان به مدت 6 روز برگزار خواهد شد، عنوان کرد: این اجلاس جهانی، رویدادی است که در آن گروه‌های مختلف و تأثیرگذار در ثبت جهانی آثار تاریخی از سازمان یونسکو به همدان سفر می‌کنند.

وی با بیان اینکه از طریق برگزاری همایش‌ها و نشست‌های جهانی مختلف می‌توان همدان را در سطح ملی و بین‌المللی معرفی کرد، گفت: برگزاری رویدادهای بین‌المللی همدان 2018 و اجلاس جهانی گردشگری در همدان تجربه‌های خوبی بود که این‎بار با برگزاری نشست تخصصی همایش راه ابریشم در همدان می‌توان ظرفیت‌های گردشگری استان را معرفی و حداقل ذهن مسئولان یونسکو را نسبت به ثبت تپه هگمتانه، علیصدر و نوشیجان آماده کرد.

عراقی ادامه داد: نمی‌توان منکر این مهم شد که میزبانی همدان از اجلاس جهانی جاده ابریشم یک فرصت طلایی است و بایستی بتوانیم از فرصت بهره‌مند شویم.

این مقام مسئول با بیان اینکه 14 کشور مسیر جاده ابریشم در این همایش یک نماینده دارند، خاطر نشان کرد: رئیس یونسکو نیز در همایش راه ابریشم که اول تا هفتم مهرماه در همدان برگزار می‌شود، حضور خواهد داشت.

معاون امور عمرانی استانداری همدان در پایان صحبت‌های خود با بیان اینکه علت بهره‌مند نشدن از ظرفیت‌های چنین رویدادهای بین‌المللی در همدان، عدم حضور بخش خصوصی نظام‌یافته و فعال است، تصریح کرد: یا بخش خصوصی ساختارمندی نداریم و یا به آن‌ها میدان داده نشده‎است

شناسه خبر 12074