شناسه خبر:12073
1398/6/30 10:16:04

سپهرغرب، گروه خبر: دبیرکل کمیسیون ملی یونسکو در ایران با اشاره به میزبانی برخی کشورها ازجمله چین، اسپانیا، عمان و ازبکستان از کنفرانس ملی راه ابریشم و دشواری در گرفتن میزبانی این رویداد، تصریح کرد: مراحل متعددی طی شد تا درنهایت میزبانی اجلاس جهانی راه ابریشم به ایران و به‌طور خاص همدان رسید.

 حجت‌الله ایوبی با اشاره به میزبانی همدان در برگزاری اجلاس جهانی جاده ابریشم، تأکید کرد: در بحث جاده ابریشم رقابت شدیدی بین کشورهای مختلف وجود دارد و در سال‌های اخیر چین در این زمینه موفق بوده و چندسال است که این کشور بسیاری از پروژه‌های خود را با برند جاده ابریشم مطرح می‌کند؛ حتی بسیاری از مؤسسات فیلم‌سازی برای گرفتن اعتبار دولتی از این برند استفاده می‌کنند.

وی در راستای این موضوع خاطرنشان کرد: کشورهای دیگر نیز از جاده ابریشم برای پیشرفت شهرها، توسعه گردشگری و رونق استفاده می‌کنند، به همین دلیل در یونسکو بخشی ویژه به نام جاده ابریشم ایجاد شده است.

این مقام مسئول با اشاره به میزبانی برخی کشورها ازجمله چین، اسپانیا، عمان و ازبکستان از کنفرانس ملی راه ابریشم و دشواری در گرفتن میزبانی این رویداد، تصریح کرد: مراحل متعددی طی شد تا درنهایت میزبانی اجلاس بین‌المللی راه ابریشم به ایران و به‌طور خاص همدان رسید.

دبیرکل کمیسیون ملی یونسکو در ایران ادامه داد: در داخل کشور همت برای گرفتن این میزبانی‌ها وجود ندارد و معتقد هستم که ایران می‌تواند با توجه به امکانات شهرهای مختلف، در زمینه جاده ابریشم حرف‌های مهمی بزند.

ایوبی با اشاره به برگزاری برنامه‌های مهم بین‌المللی در کنار اجلاس راه ابریشم ازجمله دومین اجلاس کنفرانس بین‌المللی مسیر معنویت و گفت‌وگوی ادیان در جاده ابریشم، یادآور شد: نخستین جشنواره صلح‌نوشته‌های جاده ابریشم با حضور کشورهای صاحب خوشنویسی ازجمله ایران، چین، کره جنوبی و ژاپن برگزار خواهد شد و این کشورها جشنواره خوشنویسی خود را برگزار خواهند کرد.

دبیرکل کمیسیون ملی یونسکو در ایران خاطرنشان کرد: این پروژه مهم و بین‌المللی است و افراد برجسته و شخصیت‌های علمی در آن حاضر خواهند شد و دفتر منطقه‌ای بخش جاده ابریشم و همه ما برای برپایی این کنفرانس در کنار استان همدان هستیم.

شناسه خبر 12073