شناسه خبر:12072
1398/6/30 10:13:22

سپهرغرب، گروه خبر: شهردار همدان از برپایی نمایشگاهی با محوریت صلح‌نوشته‌های جاده ابریشم در همدان خبر داد.

عباس صوفی با بیان اینکه دبیرخانه اجلاس جهانی راه ابریشم در همدان این‌روزها در تکاپوی برنامه‌ریزی برای میزبانی از گردشگران است، خاطرنشان کرد: توسعه گردشگری و تحکیم مباحث فرهنگی اهداف مهم در گرفتن میزبانی کنفرانس بین‌المللی راه ابریشم در همدان است.

وی با اشاره به اینکه همدان در سال 2018 به‌عنوان پایتخت گردشگری کشورهای آسیایی انتخاب شد و میزبان نشست فعالان گردشگری جهان بود، عنوان کرد: حضور این فعالان گردشگری و اعضای مجمع گردشگری آسیا در همدان تأثیر بسزایی در معرفی این استان به‌عنوان مقصد توریسم بین‌المللی داشته است.

شهردار همدان در این راستا با اشاره به میزبانی همدان در کنفرانس بین‌المللی راه ابریشم نیز یادآور شد: برآنیم تا با توسعه همکاری‌های فرهنگی بین کشورهای عضو در مسیر رونق گردشگری و معرفی هرچه مناسب‌تر توانمندی‌ها و جذابیت‌های گردشگری همدان پیش رویم.

صوفی گفت: بدون تردید برپایی اجلاس بین‌المللی راه ابریشم در همدان به‌عنوان رویداد مهم بین‌المللی بسیار حائز اهمیت بوده و سعی بر آن است تا میزبان شایسته‌ای برای میهمانان این کنفرانس باشیم.

این مقام مسئول با تأکید بر اینکه علاوه بر میزبانی اجلاس بین‌المللی راه ابریشم، از برگزاری نشست هم‌اندیشی مجمع شهرداران کشورهای آسیایی در همدان نیز استقبال می‌کنیم، تصریح کرد: امروزه رونق صنعت گردشگری مؤثرترین راهکار جهت رشد اقتصادی کشور به‌شمار می‌رود که در این زمینه میزبانی‌های بین‌المللی نه‌تنها به شناساندن ظرفیت‌های گردشگری همدان در عرصه‌های جهانی کمک شایانی می‌کند، بلکه می‌تواند به دروازه طلایی برای ارتقای سطح اقتصادی این استان نیز تبدیل شود.

صوفی خاطرنشان کرد: ششمین کنفرانس بین‌المللی ثبت‌های زنجیره‌ای در مسیر جاده ابریشم با رویکرد ویژه گردشگری و با تلاش کمیسیون ملی یونسکو ایران مهرماه سال جاری در همدان برگزار خواهد شد.

به گفته شهردار همدان برگزاری کارگاه گفت‌وگوی بین مذاهب و گفت‌وگوی فرهنگی در کشورهای مسیر جاده ابریشم، دومین کنفرانس بین‌المللی معنویت در مسیر جاده ابریشم و کنفرانس سالانه رابط‌های ملی جاده ابریشم ازجمله دیگر برنامه‌هایی است که در قالب کنفرانس بین‌المللی راه ابریشم برگزار خواهد شد.

صوفی در پایان صحبت‌های خود از برپایی نمایشگاهی با محوریت صلح‌نوشته‌های جاده ابریشم در همدان خبر داد.

شناسه خبر 12072