شناسه خبر:11129
1398/5/28 09:39:07

سپهرغرب، گروه خبر: استاندار کرمانشاه گفت: جشن بازگشایی و افتتاح رسمی مرز خسروی را احتمالاً هشتم شهریورماه سال جاری با حضور وزیر کشور برگزار می‌کنیم.
هوشنگ بازوند روز گذشته در نشست ستاد مدیریت و ساماندهی زائران اربعین حسینی، اظهار کرد: بازگشایی مرز خسروی روندی نفسگیر و پرچالش بود که به لطف خدا و عنایت امام حسین (ع) محقق شد تا مردم استان رسماً به نقش تاریخی خود مبنی بر میزبانی زائران ابا عبدالله الحسین (ع) برگردند.
وی ادامه داد: در نظر داریم که بر اساس برنامه‌ریزی به عمل آمده، احتمالاً در هشتم شهریورماه سال جاری جشن بازگشایی و افتتاح رسمی مرز خسروی را با حضور وزیر کشور برگزار کنیم.
استاندار کرمانشاه تصریح کرد: ستاد اربعین با مدیریت و زیر نظر معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری به‎صورت شبانه‌روزی در قصرشیرین مستقر شود‌ و مدیران با نمایندگان تام‌الاختیار آن‌ها تا موانع را برطرف نکرده‌اند به مرکز استان برنگردند.
بازوند عنوان کرد: دوشنبه، 28 مردادماه نیز با استاندار دیاله عراق یک نشست غیررسمی برگزار می‌کنیم و پس از آن نیز نشست ستاد اربعین را با حضور همه مدیران مربوطه در قصرشیرین برگزار خواهیم کرد.
گفتنی است؛ مرز رسمی خسروی نزدیک‌ترین نقطه جمهوری اسلامی ایران به کربلای معلی، از سال 92 تاکنون برای تردد زائران عتبات عالیات بسته بود و برای اربعین حسینی امسال طبق امضای تفاهم‌نامه وزیر کشور با همتای عراقی، این انتظار هفت‎ساله مرزنشینان قصرشیرین و استان کرمانشاه برای بازگشایی این مرز بین‌المللی پایان می‌یابد.

شناسه خبر 11129