شناسه خبر:81859
1403/2/8 16:11:48
معاون هماهنگ‌کننده نمایندگی ولی فقیه در سپاه انصارالحسین (ع) استان همدان:

ترویج تفکرات استاد شهید مرتضی مطهری، از مهم‌ترین رویکرد‌های سپاه است

معاون هماهنگ‌کننده نمایندگی ولی فقیه در سپاه انصارالحسین (ع) استان همدان خاطرنشان کرد: یکی از مهم‌ترین رویکرد‌های سپاه پاسداران انقلاب اسلامی، ترویج تفکرات استاد شهید مرتضی مطهری در رده‌های سپاه و بسیج است.

سپهرغرب، گروه - پیام زمانی :

سرهنگ محسن همدانی پیش از ظهر شنبه در نشست خبری هفته عقیدتی و سیاسی که در سالن جلسات دفتر نمایندگی ولی فقیه در سپاه انصارالحسین (ع) استان همدان برگزار شد، با تبریک فرا رسیدن هفته عقیدتی و سیاسی در سپاه، ابراز کرد: خبرنگاران افسران کشور در عرصه اطلاع‌رسانی هستند و انعکاس خوب اقدامات سپاه به‌خاطر فعالیت‌های شبانه‌روزی اصحاب رسانه است.
وی وارونه نشان دادن حقایق را از برنامه‌های دشمنان قسم‌خورده این نظام اسلامی دانست و افزود: هنگامی که امام علی (ع) در محراب مسجد کوفه به شهادت رسیدند، مردم این مسئله را عنوان کردند که مگر علی نماز هم می‌خواند که در محراب مسجد به شهادت رسیده است؟!

معاون هماهنگ‌کننده نمایندگی ولی فقیه در سپاه انصارالحسین (ع) استان همدان با تبریک حماسه‌آفرینی دلاورمردان سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در عملیات طوفان‌الاقصی و وعده صادق به مردم آزادی‌خواه جهان به‌ویژه امت همیشه در صحنه جمهوری اسلامی ایران، عنوان کرد: حماس فقط یک نمونه از گروه‌های مقاومت است که توانسته با کمترین تجهیزات نظامی از مهرماه سال گذشته در مقابل رژیم کودک‌کش و صهیونیستی اسرائیل ایستادگی کرده و مردم نیز با تاب‌آوری بسیار بالایی که دارند، در کنار رزمندگان خودشان مقاومت خوبی داشته‌اند.

همدانی گستردگی عملیات وعده صادق را با پرتاب موشک از اقصی نقاط کشور بیان کرد و گفت: این عملیات کمترین خسارت را به منازل مسکونی داشت و هدف اصلی آن حمله به پایگاه نظامی اسرائیل بود که کنسولگری ایران را مورد تهاجم و هدف قرار داده بود.

وی با بیان اینکه در عملیات وعده صادق از موشک‌های نسل قدیم سپاه استفاده شد، ابراز کرد: امید است که با این اقدامات به‌زودی زود شاهد زوال اسرائیل جنایتکار و آمریکا باشیم.

معاون هماهنگ‌کننده نمایندگی ولی فقیه در سپاه انصارالحسین (ع) استان همدان با اشاره به اینکه این هفته مقارن با هفته سلامت در سپاه است، خاطرنشان کرد: مسئله سلامت به جسم افراد توجه دارد، اما سلامت اعتقادی، دینی و فکری جنبه مهم‌تری از سلامت جسم است.

همدانی با تأکید بر اینکه اگر یک فرد دچار بیماری شود امکان دارد که یک یا چند نفر را هم مریض کند اما اگر یک نفر در مساله اعتقادی و فکری خود دچار مشکل باشد به یک جامعه را آسیب می‌زند، گفت: در مسئله جنگ نهروان هم خوارج از افراد بی‌سواد و کم‌آگاه نبودند و خیلی از آن‌ها حافظ قرآن یا از امام جماعت‌های مسجد خودشان بودند که در این جنگ حضور داشتند، اما بی بصیرتی آن‌ها باعث شد که در این جنگ مقابل امام علی (ع) ایستادگی کنند.

وی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی را یکی از نهاد‌های مهم در ترویج تفکرات و آثار شهید مرتضی مطهری بیان کرد و ادامه داد: شخصیت شهیدمطهری به‌گونه‌ای بود که امام خمینی (ره) ایشان را پاره تن خود دانسته و مقام معظم رهبری (مدظله‌العالی) نیز تمام آثار به‌جای‌مانده از ایشان را برای مطالعه مفید دانستند.

معاون هماهنگ‌کننده نمایندگی ولی فقیه در سپاه انصارالحسین (ع) استان همدان با بیان اینکه آثار شهیدمطهری دارای عجایب بسیار زیادی است، عنوان کرد: از شهیدمطهری 124 اثر در قالب کتاب در 12 بخش به‌جا مانده است.

همدانی در پایان سخنان خود بر مطالعه آثار شهیدمطهری به‌ویژه توسط نوجوانان و جوانان تأکید کرد.

* فعالیت 150 مربی عقیدتی و سیاسی در سپاه انصارالحسین ( ع) استان همدان

معاون عقیدتی و سیاسی سپاه انصارالحسین (ع) استان همدان نیز در این نشست با بیان اینکه 8 الی 14 اردیبهشت‌ماه در سپاه مصادف با هفته عقیدتی و سیاسی است، عنوان کرد: هم‌اکنون 150 مربی عقیدتی و سیاسی با سپاه انصارالحسین (ع) استان همدان همکاری دارند.

حجت‌الاسلام علیرضا جمشیدپور با تبریک فرا رسیدن هفته بزرگداشت مقام معلم به تمامی فرهنگیان و مربیان فعال در کشور، گفت: مقام معظم رهبری (مدظله‌العالی) نیز همواره در سخنرانی‌های خود بر این موضوع تأکید دارند که مبنای جمهوری اسلامی ایران همان تفکرات شهیدمطهری است.

وی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی را پاسدار انقلاب و دستاورد‌های آن بیان کرد و ادامه داد: انقلاب فرانسه با همه تعاریفی که از آن می‌شود، تاکنون هشت بار پوسته خود را عوض کرده است، اما به لطف خداوند متعال و با جان‌فشانی شهدای عزیز و بصیرت مردم این انقلاب همچنان پابرجاست تا پرچم آن به دست صاحب اصلی برسد.

معاون عقیدتی و سیاسی سپاه انصارالحسین (ع) استان همدان از اجرای همایش بزرگ کوهنوردی خانوادگی پاسداران و بسیجیان سپاه همدان در هفته عقیدتی و سیاسی خبر داد و افزود: همایش حکمت مطهر نیز با هدف آشنایی مردم با مبانی فکری استاد مطهری و با حضور سخنرانان مجرب کشوری در 11 اردیبهشت‌ماه برگزار خواهد شد.

حجت‌الاسلام جمشیدپور از اجرای طرح غبارروبی مزار مطهر شهدا در این هفته خبر داد و گفت: تجلیل از مربیان عقیدتی و هادیان سیاسی سپاه نیز از دیگر برنامه‌های این معاونت در هفته عقیدتی و سیاسی است.

وی از اجرای 15 مسابقه کتاب‌خوانی با محوریت آثار شهیدمطهری در سطح نواحی مقاومت بسیج ویژه کارکنان و بسیجیان خبر داد و اشاره کرد: مسابقه کتاب‌خوانی عفاف و حجاب نیز با مشارکت بسیج جامعه زنان سپاه انصارالحسین (ع) استان همدان و با محوریت کتاب مسئله حجاب شهیدمطهری برگزار خواهد شد.

معاون عقیدتی و سیاسی سپاه انصارالحسین (ع) استان همدان از نواختن زنگ انشا با موضوع آشنایی با تفکرات شهیدمطهری در سطح مدارس استان همدان با همکاری اداره کل آموزش‌وپرورش استان همدان و سازمان بسیج دانش‌آموزی سپاه انصارالحسین (ع) استان همدان خبر داد و ابراز کرد: برگزاری یادواره شهدای فرهنگی با محوریت سردار شهید تقی بهمنی، تجلیل از فرهنگیان فعال در عرصه‌های تربیتی و سازندگی، حضور فرهنگیان و دانش‌آموزان در برنامه نماز جمعه 14 اردیبهشت‌ماه و راه‌اندازی کانال پاسخگویی به شبهات دانش‌آموزان دختر و پسر، از دیگر برنامه‌های هفته عقیدتی و سیاسی است.

حجت‌الاسلام جمشیدپور از برگزاری نمایشگاه کتاب با محوریت آثار شهیدمطهری (ره) خبر داد و گفت: برگزاری 10 لیگ ورزشی و برگزاری نشست‌های بصیرتی با محوریت حکومت اسلامی در پایگاه‌های مقاومت بسیج نیز از برنامه‌های هفته عقیدتی و سیاسی است.

وی از برگزاری حلقه‌های صالحین در این هفته خبر داد و ادامه داد: تجلیل از چهره‌های شاخص صالحین و دیدار با خانواده معظم شهدا و مربیان عقیدتی و هادیان سیاسی پیشکسوت نیز در این هفته انجام خواهد شد و قرار است که مربیان عقیدتی و هادیان سیاسی نیز نشستی با ائمه محترم جمعه داشته باشند.

شناسه خبر 81859