شناسه خبر:70191
1402/3/24 09:44:31

سپهرغرب، گروه خبر: استاندار همدان گفت: 45 میلیارد ریال تسهیلات سرمایه در گردش به‌منظور رونق فعالیت‌های مرتبط با کار و تولید به یک واحد صنعتی و تولیدی این استان پرداخت می‌شود.

«علیرضا قاسمی‌فرزاد» روز سه‌شنبه در ششمین جلسه ستاد تسهیل و رفع موانع تولید استان همدان اظهار کرد: این تسهیلات با محوریت سیستم بانکی هر‌چه سریع‌تر به یک واحد صنعتی و تولیدی نیمه‌فعال استان همدان پرداخت شود.
وی بررسی مسائل و مشکلات چهار طرح صنعتی و تولیدی را از دیگر مباحث این جلسه برشمرد و افزود: در این جلسه مقرر شد که اختصاص مواد اولیه طرح لوله نورد اکباتان که بعد از پنج سال تعطیلی به‌تازگی احیا شده، با توجه به ظرفیت بالای تولید این شرکت، از 15 درصد به حداقل 30 درصد ارتقا یابد و پروانه این شرکت نیز اصلاح شود.
استاندار همدان تشکیل این ستاد را در راستای حمایت از تولیدکنندگان و پیگیری مسائل و مشکلات صنایع و طرح‌های تولیدی برشمرد و گفت: کمک به رفع مشکلات صنایع تولیدی در راستای توسعه و رشد اقتصادی کشور، مهم‌ترین مأموریت مدیران اجرایی کشور است.
قاسمی‌فرزاد با اشاره به بررسی مشکلات یک مجموعه تولید شیشه خودرو، ادامه داد: این طرح در ملایر با سرمایه‌گذاری بیش از هفت میلیارد تومان ازجمله طرح‌های برگشت به تولید است که میزان جذب اشتغال خوبی به همراه دارد و مصوب شد حد نصاب واگذاری 70 هکتار زمین برای آن ثبت شود و منابع طبیعی میزان زمین موجود را به این طرح واگذار و کند نهایت مساعدت را انجام دهد.
وی افزود: وضعیت این واحد تولیدی باید طی هفته آینده مشخص و نتایج بعد از برگزاری جلسه کارشناسی (در جلسه آتی ستاد تسهیل) اعلام شود.
استاندار همدان اظهار کرد: پروژه اکسیژن مهنام رزن در سال 85 و 89 تسهیلات بانکی دریافت کرده که به‌دلیل پرداخت نکردن اقساط به تملیک بانک درآمده است و در این جلسه مقرر شد که بانک با انجام تشریفات قانونی درصورتی که صاحب قبلی کل بدهی را یکجا پرداخت کند، طرح را به مالک برگرداند.
قاسمی‌فرزاد نقش تولید در رشد اقتصادی و توسعه کشور را بی‌نظیر برشمرد و افزود: کمک به صنایع و رفع مسائل و مشکلات و موانع پیش روی آن‌ها درحال حاضر در دستور کار دستگاه‌های اجرایی استان قرار دارد.

شناسه خبر 70191