شناسه خبر:78894
1402/11/9 09:03:48

سپهرغرب، گروه خبر: مدیرعامل جمعیت هلال‌احمر استان همدان گفت: تیم‌های امدادی هلال‌احمر این استان از روز گذشته تاکنون به 390 مسافر گرفتار در برف و کولاک محورهای ارتباطی امدادرسانی کردند.

علی سنجربگی روز یکشنبه اظهار کرد: تیم‌های هلال‌احمر در 18 پایگاه ثابت و چهار پایگاه سیار واقع در پایگاه سراوک جاده همدان- تهران، پایگاه روعان در کبودراهنگ، جاده همدان- قزوین، قلعه قباد نهاوند و پایگاه گنجنامه ویژه بانوان، از آغاز طرح زمستانی در آماده‌باش هستند.

وی اضافه کرد: بارش برف و کولاک از روز گذشته در همدان آغاز شد که در این مدت 130 خودرویی که به‌علت لغزندگی جاده از مسیر اصلی خارج شده بود، توسط نجاتگران هلال‌احمر رهاسازی و به مسیر اصلی بازگردانده شدند.

مدیرعامل جمعیت هلال‌احمر استان همدان از اسکان اضطراری 20 مسافر در پایگاه‌های امدادی خبر داد و گفت: 40 تخته پتو و کنسرو بین مسافرانی که در پایگاه‌ها اسکان داده شده بودند، توزیع شد.

سنجربگی افزود: همه پایگاه‌های امدادی هلال‌احمر این استان آماده اسکان مسافران اضطراری هستند و هریک از پایگاه‌ها ظرفیت اسکان 100 تا 150 مسافر و پایگاه موجود در گردنه اسدآباد ظرفیت پذیرش 300 مسافر را دارد.

وی بیان کرد: علاوه‌بر این هماهنگی‌های لازم با متولیان فضای آموزشی، مدارس، مساجد و حسینیه‌های نزدیک در مسیرهای شریانی صورت گرفته تا درصورت نیاز، مسافران درراه‌مانده به این محل‌ها برای اسکان هدایت شوند.

مدیرعامل جمعیت هلال‌احمر استان همدان گفت: امکانات مورد نیاز توسط هلال‌احمر در اختیار مساجد، مدارس و فضاهای آموزشی که مسافران اسکان داده می‌شوند، قرار می‌گیرد.

سنجربگی از رانندگان و مسافران خواست پیش از سفر نسبت به سالم بودن سیستم فنی خودرو، سیستم گرمایشی، لامپ‌ها و برف‌پاک‌کن و شیشه‌شور اطمینان حاصل کرده و همچنین وضعیت جوی و راه‌ها را جویا شوند.

وی ادامه داد: همراه داشتن پتو و پوشش گرم ضروری است تا درصورت گیر کردن در برف و کولاک، سرنشینان خودرو تا رسیدن تیم‌های امدادی از سرما در امان باشند.

شناسه خبر 78894