شناسه خبر:76836
1402/9/16 10:51:27

مدیرعامل جمعیت هلال‌احمر همدان گفت: 110 هزار و 870 نفر از ابتدای سال جاری تا پایان آبان‌ماه 1402 از خدمات داوطلبان جمعیت هلال‌احمر این استان بهره‌مند شدند.

علی سنجربگی روز چهارشنبه بیان کرد: به‌منظور توسعه مشارکت جوانان در فعالیت‌های عام‌المنفعه، یک‌هزار و 750 طرح برای جوانان داوطلب هلال‌احمر برگزار شد که شامل 63 هزار و 753 نفرروز کار می‌شود.

وی اضافه کرد: در این راستا جمعیت هلال‌احمر همدان به‌عنوان دستگاه برتر در غنی‌سازی اوقات فراغت جوانان شناخته شد که مدیران این مجموعه از سوی استاندار همدان تجلیل شدند.

مدیرعامل جمعیت هلال‌احمر استان همدان اظهار کرد: معاونت داوطلبان دو اولویت توسعه خدمات داوطلبانه و جذب نیروهای داوطلب را در دستور کار دارد.

سنجربگی بیان کرد: نیروهای داوطلب در بخش امدادرسانی به آسیب‌دیدگان در حوادث و سوانح رانندگی، مهارت‌افزایی، حمایت مالی، گروه هدایت، داوطلبان خدمات اجتماعی و بهداشت و درمان و توانبخشی فعالیت دارند.

وی همچنین اظهار کرد: افراد دارای مهارت در گروه داوطلبان سازمان‌دهی شده و هنگام بروز حوادث به‌عنوان مثال از توان برق‌کار برای فعالیت در این زمینه استفاده می‌شود؛ درعین‌حال افراد سازمان‌دهی‌شده در گروه حمایت با اموال و دارایی خود هلال‌احمر را در کارهای عام‌المنفعه و داوطلبانه یاری می‌دهند.

مدیرعامل جمعیت هلال‌احمر همدان افزود: پایگاه‌های امداد و نجات با پشتیبانی گروه‌های حمایت راه‌اندازی شده و در بیشتر مواقع خیران و افراد محلی زمین مورد نیاز طرح را تأمین می‌کنند.

سنجربگی ادامه داد: گروه هدایت شامل اساتید دانشگاه، مدیران دستگاه‌های اجرایی، نمایندگان مردم در مجلس و دیگر مدیران اجرایی هستند که به‌عنوان گروه‌های مرجع با عضویت داوطلبانه در جمعیت هلال‌احمر، دیگر افراد را برای پیوستن داوطلبانه به این مجموعه ترغیب می‌کنند.

وی گفت: پزشکان در حوزه داوطلبان و خدمات اجتماعی به‌عنوان پُرکارترین طیف شناخته می‌شوند که در قالب کاروان سلامت به مناطق محروم و کم‌برخوردار اعزام می‌شوند.

مدیرعامل جمعیت هلال‌احمر همدان اضافه کرد: 155 هزار نفر از کمک‌های نقدی هلال‌احمر به میزان 155 میلیارد ریال برای هزینه درمان بهره‌مند شدند.

سنجربگی گفت: از دیگر خدمات هلال‌احمر در حوزه بهداشت، درمان و توابنخشی است که اقدام به ارائه خدماتی در مرکز توانبخشی مکانیکی و ارتوپدی فنی می‌کند.

 

شناسه خبر 76836