شناسه خبر:75128
1402/8/6 09:57:53

سپهرغرب، گروه خبر: استاندار همدان گفت:در این نمایشگاه شاهد محصولات مطرح و باکیفیت هستیم؛ به‌طوری‌که این محصولات قابل ارائه در بازار جهانی هستند و به کشورهای دیگر نیز صادر می‌شوند.

علیرضا قاسمی‌فرزاد عصر روز پنجشنبه در بازدید از هشتمین نمایشگاه توانمندی‌های صنایع کوچک، متوسط و خوشه‌های صنعتی استان همدان با اشاره به اینکه مجموعه تولیدات استان همدان در فضای نمایشگاهی استان جمع شده‌اند، اظهار کرد: در بازدید اجمالی که از این نمایشگاه داشتم؛ رشد، پیشرفت و موفقیت‌هایی که طی این سال‌ها و به ویژه در دوسال گذشته اتفاق افتاده بسیار خوشحال‌کننده و مایه مباهات است.

وی در ادامه افزود: در سال‌های گذشته صنایع استان به دلیل مسائل اقتصادی و فرآیند تولید وضعیت خوبی نداشتند اما با حمایت‌های صورت گرفته و اراده‌ تولیدکنندگان استان همدان ما شاهد محصولات مطرح و باکیفیت هستیم به‌طوری‌که این محصولات قابل ارائه در سطح بین‌المللی بوده و به کشورهای همسایه و سایر کشورها نیز صادر می‌شوند.

استاندار همدان با عنوان اینکه امسال شاهد رشد صادرات در بخش‌های مختلف بوده‌ایم، یادآور شد: در این نمایشگاه شاهد حضور صنایع مختلف مانند صنایع فلزی، ماشین آلات، صنایع غذایی و لوازم خانگی هستیم.

قاسمی‌فرزاد در ادامه افزود: باید از تولیدکنندگان تشکر کنیم چرا که سرمایه خود را آورده‌ و در بحث اشتغال و تولید به کار گیری کرده‌اند و موجب رونق اقتصادی کشور شده‌اند. همچنین باید از مدیران و دست‌اندرکاران دستگاه‌های حمایتی نیز تشکر کنیم که در موضوعات مختلف مانند تامین امنیت و تامین زیر ساخت‌ها در کنار تولیدکنندگان بوده‌اند.

این مقام مسئول بیان اینکه یکی از بخش‌های اقتصادی که ما به دنبال توسعه و گسترش آن‌ها هستیم خوشه‌های صنعتی است، گفت: خوشه‌های مختلف مانند چرم، پوشاک، فرش، مبل و منبت، سفال در استان همدان تشکیل شده‌اند که بسیار حائز اهمیت‌ بوده و می‌توانند در عین اشتغال‌آفرینی، زنجیره ارزش را در استان شکل دهند و به ارتقای کمی و کیفی تولید و شکوفایی اقتصاد منجر شوند.

قاسمی فرزاد در ادامه تاکید کرد: از ابتدای کار دولت در ستاد تسهیل استان همدان مشکلات بسیاری از واحدهای تولیدی حل و بیش از 90 درصد مصوبات آن اجرایی شده‌اند.

وی با اشاره به اینکه مشاغل خانگی از تسهیلات کم‌بهره استفاده می‌کنند که فرصت مناسبی را برای آن‌ها ایجاد کرده است، گفت: دولت با وجود تنگناهایی که دارد سعی کرده تسهیلات را از محل‌های مختلف مانند تبصره 16 و بند الف تبصره 18 به تولیدکنندگان پرداخت کند.

مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی استان همدان نیز از بهره‌برداری 500 واحد صنعتی در همدان طی دو سال دولت مردمی سیزدهم خبر داد و گفت: بیش از 40 واحد از این تعداد، دانش بنیان هستند.

مصطفی حقیقی میانگین واحدهای صنعتی بهره‌برداری شده استان را در سال‌های گذشته هر سال 40 واحد دانست و افزود: در دولت مردمی این میزان به 250 واحد رسیده است.

به گفته وی طی 2 سال اخیر اتفاقات خوبی در حوزه واحدهای صنعتی استان اتفاق افتاده است که یکی از شاخص‌ ترین آن در شهرک‌های صنعتی تملک اراضی است که هر سال اضافه می‌شود.

وی اظهار کرد: تملک اراضی در شهرک‌های صنعتی در دولت‌های قبلی در استان 10 هکتار بوده که با دولت مردمی سیزدهم به 100 هکتار رسیده و 10 برابر شده است.

مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی استان همدان با بیان اینکه در حوزه زیرساخت‌ها نیز پیشرفت‌های خوبی را در استان شاهد هستیم عنوان کرد: میانگین تامین برق در صنعت استان سالانه 10 مگاوات بوده که در دولت مردمی هر سال به بالای 55 مگاوات رسیده است.

حقیقی ادامه داد: در تامین آب نیز با وجود مشکلات آبی میانگین 35 لیتر بر ثانیه آب تامین شده است.

مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی استان همدان اظهار کرد: این نمایشگاه در مساحت سه هزار و 500 واحد با شرکت 100 واحد تولیدی و با حضور تمام شهرستانهای استان برگزار شده است.

گفتنی است استاندار همدان دربازدیدی که‌ از هشتمین نمایشگاه توانمندی‌های صنایع کوچک، متوسط و خوشه‌های صنعتی استان همدان داشت به صورت چهره به چهره با تولیدکنندگان، صنعت‌گران و مردم دیدار و گفت‌وگو کرد

 

شناسه خبر 75128